با موافقت نمایندگان؛

قانون مالیات برارزش افزوده تا پایان سال ۹۶ تمدید شد

۱۳۹۵/۱۲/۰۸ - ۱۲:۴۹:۲۸
کد خبر: ۵۲۶۷۷۸
قانون مالیات برارزش افزوده تا پایان سال ۹۶ تمدید شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن را تا پایان سال ۱۳۹۶ را تمدید کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان درنشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی،در جریان بررسی بخش درآمدی جزئیات لایحه بودجه سال 96 بند ب تبصره ۶ این لایحه را که به دلیل وجود ابهام به کمیسیون تلفیق لایحه ارجاع داده شده بود را  با ۱۴۳ رای موافق، ۲۰ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در صحن  علنی مجلس تصویب کردند.

گفتنی است، مطابق این بند «مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات برارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن، تا پایان سال ۱۳۹۶ تمدید می شود. سازمان امور مالیاتی مکلف است مالیات بر ارزش افزوده مودیان مشمول قانون مذکور را که در حلقه آخر زنجیره مالیات بر ارزش افزوده قرار می گیرند و براساس میزان فروش و اعمال ضریب ارزش افزوده فعالیت آن بخش تعیین کند وهمچنین  مقررات این بند درخصوص دوره هایی که مالیات آن قطعی نشده است جاری خواهد بود.

همچنین براساس این بند دوره اجرای آزمایشی قانون مالیات برارزش افزوده تمدید شده و سازوکار دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مشمولان این قانون نیز شفاف شده است.

 

نظر شما