جهانگیری:

برندهای خارجی برای حضور در بازار ایران باید نمایندگی رسمی داشته باشند

۱۳۹۵/۱۲/۰۹ - ۱۰:۳۰:۱۳
کد خبر: ۵۲۷۲۸۴
برندهای خارجی برای حضور در بازار ایران باید نمایندگی رسمی داشته باشند
معاون اول رییس جمهوری گفت: هر شرکت و برند خارجی که می خواهد در ایران به خصوص کالای سرمایه ای بفروشد باید دفتر نمایندگی و خدمات پس از فروش داشته باشد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه در شانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، افزود: بحث خدمات پس ار فروش را باید جدی بگیریم،برای ملت ایران درست نیست که یک شرکتی خارجی دفتر نمایندگی و حتی خدمات پس از فروش در این کشور ایجاد نکرده باشد.
وی تصریح کرد: ملت ایران باید کالایی را که شرکت آن دفتر نمایندگی و خدمات پس از فروش ندارد را تحریم کند.
معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت: بازار و کالای تولید داخلی باید به عنوان یک موضوع اساسی و جدی مورد توجه قرار گیرد. این که گفته می شود و ما مکرر می گویم مصرف کالای ایرانی افتخار ایرانی است یا تولید داخلی افتخار ملی است باید بتوانیم مصرف کنیم ، این موضوع نباید در حد شعار باشد.
معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: این موضوع خطاب به ملت ایران است که دست رنج فرزندان خود را که در بنگاه ها تولید می شود ، مصرف کنند. 
جهانگیری همچنین گفت: ممکن است کیفیت کالای خارجی از ایران بهتر باشد البته همه موارد هم این گونه نیست ولی این بد است که فرهنگ ملت ایران به این سمت است که کالای خارجی بهتراست در حالی خیلی از کالاهای ایرانی خیلی بهتر از نوع خارجی در داخل بازار است. 
وی افزود: باید تلاش کنیم که مردم به سمت مصرف کالای ایرانی برود . باید فرهنگ خرید کالای ایرانی نهادینه شود و بپذیریم همه کشورهایی که مسیر توسعه صنعتی را دنبال کردند و رسیدن به نقطه ای که کالاهای آنها برند شده است به دلیل این است که مردم آن کشور به تولید کنندگانشان فرصت دادند که کیفیت کالایشان بالا برود.

نظر شما