شریعتمداری:

دولت بر شعار خود ایستاده است

۱۳۹۵/۱۲/۰۹ - ۲۱:۱۰:۲۸
کد خبر: ۵۲۷۶۸۸
دولت بر شعار خود ایستاده است
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: دولت یازدهم با شعار اعتدال و حرکت به سمت آرامش و ثبات روی کار آمد و این شعار امروز نیز مورد نیاز مردم است،. لذا دولت کماکان بر شعار خود ایستاده و بر آن اعتقاد دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور بعد از ظهر امروز (دوشنبه ) در جلسه اعضای شورای مرکزی خانه احزاب با بیان اینکه از گذشته اعتقاد به احزاب در کشور وجود داشته است، بیان کرد: امام خمینی (ره) همواره در طول دوران فعالیت خود اعتقاد به احزاب را اثبات کرده اند. همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جمعی از نزدیکان ایشان نخستین تشکل سیاسی را تاسیس کردند.

وی با اشاره به تاسیس حزب جمهوری اسلامی ایران و فعالیت آیت‌الله خامنه ای به عنوان دبیر کل این حزب اظهار کرد: واقعیت غیرقابل انکاری است که ادامه حیات جمهوری اسلامی ایران جز در سایه حضور مردم در همه مراحل و ساماندهی این حضور از سوی احزاب امکان پذیر نبوده است.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه خانه احزاب یکی از مظاهر توسعه یافتگی سیاسی ایران است، گفت:‌ احزاب فعال در کشور همه به دنبال تفکر و عقلانیت هستند به همین دلیل وجود خانه احزاب از مظاهر توسعه یافتگی سیاسی در کشور محسوب می‌شود. اینکه هر حزبی شعار خود را دنبال می‌کند و حرف خود را می زند اما در خانه احزاب دور یک میز جمع می‌شوند و در کنار یکدیگر درباره احزاب تصمیم گیری می‌کنند اتفاقی بسیار مهم است و به همین دلیل است که خانه احزاب آیینه تمام نمایی از تفکر و اندیشه های نخبگان سیاسی کشور محسوب می‌شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تاکید کرد:‌به عنوان نماینده ای از دولت و معاون رئیس‌جمهور از تمام تلاش های اعضای خانه احزاب تقدیر و تشکر می کنم و همچنین اعلام می دارم که دولت در راستای موفقیت این نهاد کمک خواهد کرد.

وی درباره برخی اظهارات مبنی بر لزوم وجود فعالیت اقتصادی در جهت  تامین منابع مالی با تاکید بر اینکه کار اقتصادی احزاب را از مسیر اصلی خود دور می‌کند، خاطر نشان کرد: معتقد نیستم که خانه احزاب جهت تامین منابع مالی خودرا مشغول به کار اقتصادی کند بلکه بر این باورند که بهترین شکل اداره این نهاد صنفی دریافت حق السهم از اعضای خود است. دولت نیز حتما کمک هایی برای توسعه خانه احزاب خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه احزاب نقش مهمی در کادرسازی برای کشور دارند، اظهار کرد: احزاب باید به عنوان دولت در سایه در مجموعه های خود افراد صاحب نظری تربیت کنند که این افراد با روی کار آمدن دولت ها بتوانند در زمان بیشتری به مردم خدمت رسانی کنند.

شریعتمداری با تاکید بر لزوم توجه به فعالیت های احزاب در کشور گفت:‌ زمانی که به فعالیت های احزاب به صورت رسمی توجه نشود فعالیت های پنهان سیاسی و زیرمیزهای سیاسی مطرح می گردد. این در شرایطی است که زیرمیزی سیاسی دارای آثار مخرب تری نسبت به زیرمیزی های اقتصادی است. در همین راستا مهمترین انگیزه دولت ها برای اداره بهتر امور، تقویت احزاب برای جلوگیری از تشکیل گروه ها و  احزاب بی نام و نشان و بدون اساس نامه است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور همچنین در قسمت دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه دولت تدبیر و امید همچنان بر شعارها و وعده های خود تاکید می‌کند، اظهار کرد: دولت یازدهم با شعار اعتدال و حرکت به سمت آرامش و ثبات روی کار آمد و این شعار امروز نیز مورد نیاز مردم است،. لذا دولت کماکان بر شعار خود ایستاده و بر آن اعتقاد دارد.

وی با بیان اینکه اعتقاد به تدبیر و امنیت و امید و نشاط موضوع مورد نظر و اتفاق همه احزاب ، گروه ها و مردم کشور است،  ادامه داد: حرف هایی که آقای رئیس‌جمهور در ابتدای کار دولت بر زبان آوردند همچنان زنده است.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای مختلف در حوزه های اقتصادی و سیاست خارجی اظهار کرد: آقای  روحانی در حوزه اقتصاد بحث نجات اقتصاد ایران را در شرایطی مطرح کردند که فشارهای مختلف به ویژه فشارهای خارجی موجب منفی شدن رشد اقتصاد شده بود. اما امروز با اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد همگان معتقدند در بازار ثبات و آرامش وجود دارد .

وی افزود: در طول مدت روی کار آمدن دولت یازدهم نزدیک به سه هزار و 500 واحد صنعتی تعطیل شده مجددا در سطح کشور احیا شده و همچنین قریب به 6 هزار و 700 واحد صنعتی جدید تاسیس گردید.

شریعتمداری با اشاره به فضای ایجاد شده علیه ایران در سطح بین‌المللی در سالهای اخیر گفت: متاسفانه در سالهای اخیر روابط ما با کشورهای مختلف  بهم خورده بود اما دولت در این زمینه اقدامات موثری انجام داد. تلاش ما بر این است که روابط سالم و متوازنی با دنیا برقرار کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز