با موافقت نمایندگان؛

حقوق ماهانه نیروهای رسمی آموزش و پرورش همزمان پرداخت می‌شود

۱۳۹۵/۱۲/۱۰ - ۰۹:۴۶:۳۰
کد خبر: ۵۲۷۸۰۸
حقوق ماهانه نیروهای رسمی آموزش و پرورش همزمان پرداخت می‌شود
نمایندگان مردم در خانه ملت با پرداخت همزمان حقوق نیروهای رسمی آموزش و پرورش به منظور رفع تبعیض در این حوزه موافقت کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 96 با بند الحاقی 3 تبصره 9 این لایحه مبنی بر رفع تبعیض در پرداخت حقوق نیروهای آموزش و پرورش با 176 رأی موافق، 7  رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 220  نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بنابراین گزارش در بند الحاقی 3 تبصره 9 لایحه بودجه سال آینده آمده است: دولت موظف است به‌نحوی اقدام نماید که کلیه پرداخت‌های نیروهای شاغل در وزارت آموزش و پرورش که براساس مجوز قانونی سازمان اداری و استخدامی کشور و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی مشغول به خدمت هستند به‌صورت ماهانه و همزمان از محل اعتبارات مصوب پیش‌بینی‌شده پرداخت گردد. 

این گزارش می افزاید سخنگوی کمیسیون تلفیق در توضیح این بند گفت: پرداخت حقوق ماهانه کادر آموزش و پرورش همزمان صورت نمی‌گیرد چرا که تعدادی از نیروهای استخدامی حقوق خود را زودتر از تعداد دیگر در همین شرایط دریافت می‌کنند لذا از آنجا که این تبعیض در عملکرد آنها تأثیر می‌گذارد باید جهت رفع آن اقدام کرد.

وی ادامه داد: ضمن آن که با آوردن عبارت " مجوز قانونی سازمان اداری و استخدامی کشور و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی" دایره‌ این رفع تبعیض کوچک شده است در واقع دریافت حقوق ماهانه همزمان امری بدیهی و تأثیرگذار در عملکرد کارکنان آموزش و پرورش است.

نمایندگان همچنین با بند الحاقی 4 تبصره 9 لایحه سال 96 موافقت کردند که در این بند آمده است: کاهش اعتبارات برنامه‌های پژوهشی توسط دستگاههای اجرائی، ممنوع است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز