مقیمی در گفتگو با برنا:

تلاش می‌کنیم، لغو سخنرانی‌ها به حداقل برسد

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۰۵:۲۶:۱۳
کد خبر: ۵۲۹۰۴۶
تلاش می‌کنیم، لغو سخنرانی‌ها به حداقل برسد
قائم مقام وزیر کشور گفت: تعداد لغو سخنرانی ها اندک بوده است اما ما معتقدیم باید مانع از لغو همین تعداد اندک هم بشویم. تلاش می کنیم موارد را با تعامل برطرف کنیم.

«محمد حسین مقیمی» قائم مقام وزیر کشور درباره لغو سخنرانی‌ها به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا گفت: ما با یکسری سخنرانی‌هایی مواجه هستیم که در بیرون از دانشگاه ها و در سالن های مسقف انجام می شود که در این زمینه لازم است امنیت آنها برقرار شود و این امر از وظایف فرمانداری ها است. مسلما وقتی موضوع برگزاری سخنرانی با آنها در میان گذاشته می شود متعاقبا فرمانداری ها تمهیدات لازم را در این زمینه انجام می دهند.

مقیمی با بیان اینکه تا امروز گزارشی نداشتیم که سخنرانی به دلیل برخوردهای افراد برهم خورده باشد، گفت: برخی سخنرانی ها در دانشگاه ها و با دعوت شورای فرهنگی صورت می گیرد که برقراری  امنیت داخل دانشگاه با خود حراست دانشگاه است اما چنانچه درخواستی از فرمانداری مبنی بر تامین امنیت داشته باشند این موضوع نیز مد نظر قرار می گیرد.

قائم مقام وزیر کشور درباره لغو مجوزهای سخنرانی بعد از صدور آن گفت: لغو سخنرانی ها دلایل گوناگونی دارد. بعضی از آنها خود سخنران نمی آید و برخی دیگر از سوی شورای تامین لغو می شود.

او تاکید کرد: تعداد کمی از سخنرانی ها وجود دارد که برگزار نشده است که همان تعداد را هم ما در حال پیگیری هستیم و اخیرا مواردی هم  بود که از سوی دادستان لغو شد.

مقیمی ادامه داد: هرچند تعداد لغو سخنرانی ها اندک بوده است اما ما معتقدیم باید مانع از لغو همین تعداد اندک هم بشویم. تلاش می کنیم موارد را با تعامل برطرف کنیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر پیگیری هایی که تاکنون از سوی وزارت کشور برای لغو سخنرانی ها انجام شده است، گفت: این پیگیری ها از طریق خود وزارت کشور، فرمانداری ها و مذاکرات در شورای امنیت ملی صورت گرفته و هماهنگی هایی انجام شده تا مانند انتخابات قبل تعداد لغو سخنرانی ها به حداقل برسد.

مقیمی تاکید کرد: ما تلاش می کنیم افراد و احزاب سیاسی شناسنامه دار به راحتی حرف هایشان را بزنند.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه در دوره تبلیغات رسمی انتخابات، وزارت کشور با کمک سایر دستگاه ها از طریق فرمانداران و بخشداران، امنیت تبلیغات را برقرار می کند، اظهار کرد: ما وظیفه داریم امنیت سخنرانی ها و مراسمات فعالان سیاسی، احزاب و گروه های رسمی که مجوز فعالیت دارند را برقرار کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز