نماینده آمریکایی:

لغو برجام، ایران را هسته‌ای می‌کند

۱۳۹۵/۱۲/۱۴ - ۱۰:۱۸:۰۹
کد خبر: ۵۲۹۳۴۴
لغو برجام، ایران را هسته‌ای می‌کند
بیل فاستر به همراه 60 نفر از هم‎حزبی‌هایش در نامه‌ای خطاب به ترامپ درباره لغو توافق هسته‌ای ایران هشدار داد.

به گزارش گروه سیاست خارجه خبرگزاری برنا، بیل فاستر، عضو دموکرات ایالت ایلینوی در مجلس نمایندگان به دونالد ترامپ هشدار داد باید با پیامدهای وعده انتخاباتی خود برای برهم زدن توافق هسته‌ای ایران رو به رو شود.
وی در گفتگو با این نشریه در اظهاراتی مغرضانه مدعی شد: «امیدوارم اتفاقی که افتاده است این باشد که هر کس با رئیس جمهور صحبت می‌کند به او بگوید «اگر وعده انتخاباتی خود را برای خروج از توافق هسته‌ای دنبال کنید، ظرف یک یا شاید دو سال، ما با ایرانی با قدرت هسته‌ای، یا جنگ رو به رو خواهیم شد.»
فاستر، تنها عضو کنگره است که دکترای فیزیک دارد. وی با نوشتن نامه‌ای به ترامپ در اظهاراتی مغرضانه مدعی شد "به خاطر توافق هسته‌ای، آمریکا، رژیم صهیونیستی و جهان در حال حاضر مکان های امن‌تری هستند."
وی همچنین گام‌هایی را که ایران در تبعیت از توافق هسته‌ای برداشته است، برشمرد، از جمله جمع‌آوری دو سوم سانتریفوژهای نصب شده خود، کاهش ذخایر اورانیوم غنی شده تا 98 درصد، و پر کردن رآکتور تحقیقاتی آب سنگین خود با بتن که آن را غیرعملیاتی کرده است.
هیل نوشت: جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و منتقد توافق هسته‌ای، که درباره پایبندی ایران به توافق مطمئن نیست، گفت بهترین اقدامی که ترامپ می تواند انجام دهد، خروج کلی از توافق است.
وی در گفتگو با هیل مدعی شد: «هر روز که می گذرد، موضع ما تضعیف می شود. فکر می‌کنم ایران هرگز کمترین قصدی برای تبعیت از مفاد اصلی توافق نداشت.»
سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل افزود: «فکر می‌کنم بهترین، صریح‌ترین و شفاف‌ترین بیانیه سیاسی آمریکا، اعلام این باشد که ما از این توافق خارج می‌شویم.»
نامه فاستر به ترامپ را 60 دموکرات امضا کردند؛ اما هیچ یک از نمایندگان جمهوری‌خواه آن را امضا نکردند.

 

نظر شما