مازنی:

توهین به رییس جمهوری از سر بی‌تقوایی است

۱۳۹۵/۱۲/۱۶ - ۱۵:۲۹:۲۵
کد خبر: ۵۳۰۸۵۶
توهین به رییس جمهوری از سر بی‌تقوایی است
نماینده تهران گفت: امروز برخی به جای آنکه به روش ائمه ایثارگرانه عمل کنند خلاف ان عمل می کنند. صندلی را از زیر پای افراد می کشند. به منتخبین ملت توهین می کنند. به کسی که خود را به ملت عرضه کرده و رای ملت را گرفته است و مورد تایید مقام معظم رهبری است توهین می کنند. توهین به رییس جمهور از سر بی تقوایی است. توهین به مسئولان نظام از سر بی تقوایی است. نقد سازنده و اصولی به جای خود اما توهین ممنوع.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمة الزهرا(س)  با بیان مناقب حضرت زهرا(س) گفت: باید به مقامات معنوی الیاء خدا ایمان داشته باشیم و در عین حال ویژگی های رفتاری آنان را بشناسیم و از آنان پیروی کنیم

مازنی افزود: وقتی می گوییم حضرت فاطمه(س) اسوه ما است به این معنا است که ما سیره آن بزرگوار را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی اظهار داشت: حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) به دلیل اتصال به سرچشمه اصلی حقیقت یعنی خدای متعال باید اسوه ما باشند و نباید این جایگاه و مقام مورد غفلت قرار گیرد.

مازنی با اشاره به دو نگاه انحرافی در ارتباط با جایگاه ائمه اطهار گفت: برخی ائمه را در کنار انسان های نخبه و اندیشمندان قرار می دهند و در مقام قیاس مثلا می گویند امام علی(ع) و کارل مارکس که این نگاه در برخی محافل ترویج می شود که نادرست است. گروه دیگری نیز هستند که می گویند ما جایگاه معنوی ائمه را می پذیریم و باور داریم که اولیاء الهی هستند اما ائمه نقشی در مناسبات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ما ندارند.که این هم نادرست است.

نماینده تهران در مجلس دهم ادامه داد: ما در شرایطی قرار داریم که با مشکل بحران هویت مواجهیم. این بحران بر می گردد به عدم شناخت ما از مقامات معنوی اولیاء خدا و به همین دلیل عرفان های کاذب در جوانان ما تاثیر گذار است. این دو جریان انحرافی مقامات معنوی اهل بیت را در نیافتند و متاسفانه یک دسته آنها در حد و اندازه برخی انسان های زمینی و برخی نیز ائمه را فقط برای توسل و نذورات می دانند.

عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: ما از مشی حضرت زهرا(س) و ائمه هدی روش زندگی را می آموزیم. وفای به نذر و عهد، دستگیری ضعفا و نوع دوستی و انسان دوستی. ما باید برگردیم به این اندیشه های متعالی که انقلاب اسلامی ملهم از این اندیشه بود. ما باید برگردیم به قولی که به مردم برای تشکیل حکومت علوی و فاطمی دادیم.

مازنی گفت: همه ما باید مایه عزت فاطمه باشیم و نه مایه شرمندگی او. هر کجای این دنیا اگر مشی و مسیر زندگی ما را ببینند غبطه بخورند به این که این راه و روش ائمه است که در زندگی ما جاری است نه اینکه در سخن ادعای علوی بودن داشته باشیم ولی از رفتار ما راه و روش دیگران دیده شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همه ما به ویژه همه جریان های سیاسی چه اصلاح طلب و چه اصول گرا باید برگردیم به راه و روش فاطمه (س) و علی(ع). در روایات متعدد خواندیم که ایشان با این وجود که خود روزه بودند اما افطار خود را به یتیم و اسیر و مسکین دادند و این رفتار ایثارگرانه را ما از این مکتب می آموزیم.

وی اضافه کرد: وفای به عهد از اصول مکتب فاطمه (س) است. ما باید با تاسی به سیره اهل بیت(ع) به عهد خود با ملت وفادار باشیم و امروز عهد بین ملت و حکومت و بین حکومت و نظام بین الملل قانون اساسی است که باید به آن وفادار باشیم. کسانی که قانون اساسی را با تبعیض عمل می کنند به عهد خود وفا نمی کنند و در روایات داریم که هر کس به عهد خود وفا نکند دین ندارد.

مازنی ادامه داد: امروز برخی به جای آنکه به روش ائمه ایثارگرانه عمل کنند خلاف ان عمل می کنند. صندلی را از زیر پای افراد می کشند. به منتخبین ملت توهین می کنند. به کسی که خود را به ملت عرضه کرده و رای ملت را گرفته است و مورد تایید مقام معظم رهبری است توهین می کنند. توهین به رییس جمهور از سر بی تقوایی است. توهین به مسئولان نظام از سر بی تقوایی است. نقد سازنده و اصولی به جای خود اما توهین ممنوع.

عضو فراکسیون امید اظهار داشت: برخی به جای آنکه دست دیگران را بگیرند مچ افراد را می گیرند. امروز با تفکری مواجه هستیم که اگر این امکان برایش فراهم بود تنفس افرادی که با آنها موافق نبودند را منع می کردند. کما اینکه در گزینش ها می پرسند: به چه کسی رای دادید؟ در ستاد چه کسی بودید؟ مقلد که هستید؟

نماینده تهران گفت: باید بررسی کنیم و ببینیم این آن نظامی بود که به مردم قول آن را دادیم؟ چقدر اعمال ما با شعارها و آرمانهای انقلاب هماهنگ است. اگر ما در این ایام بخواهیم از مکتب حضرت زهرا(س) درس بگیریم درس ایثار، انفاق، اخلاص، وفای به عهد به عنوان بخشی از ویژگی رفتاری آن حضرت  همراه با اعتقاد به مقامات معنوی است.

وی افزود: باید از اظهار نظر مسئولان و نخبگان سیاسی محبت و دوستی به مردم منتقل شود و از رفتار ما سیره و روش ائمه به جامعه و مردم منعکس شود و نه خدای ناکرده خلاف آن را عمل کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز