آخوندی:

هشت هزار نقطه حادثه خیر کشور شناسایی شد/ بیشتر پروژه‌های مهر در حال تکمیل است

۱۳۹۵/۱۲/۱۷ - ۱۱:۲۷:۵۵
کد خبر: ۵۳۱۲۳۹
هشت هزار نقطه حادثه خیر کشور شناسایی شد/ بیشتر پروژه‌های مهر در حال تکمیل است
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تاکنون هشت هزار نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده است که از این شمار، سه هزار نقطه حادثه خیز ، رفع خطر شد و در مابقی هم هشدارهای لازم از جمله نصب تابلو ارایه شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عباس آخوندی در حاشیه دوازدهمین همایش سراسری روسای پلیس و مدیران راهنمایی و رانندگی ناجا، افزود: برای 340 هزار کیلومتر راه شریانی، یک هزار و 880 دوربین در نظر گرفته شده که خوشبختانه تاکنون 600 دستگاه از این دوربین ها فعال و نصب شده است و امید است تا پایان سال آینده، نصب و فعال سازی تمام دوربین ها انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: واقعیت این است که میلیون ها تن از هموطنان در جاده های کشور تردد و در این میان افراد معدودی نیز تخلف می کنند و خطرآفرین به شمار می آیند.

وی خاطرنشان کرد: روزانه از یک میلیون و 600 هزار تردد، چهار هزار تردد درقالب تخلف ، ثبت می شود؛ این در حالی است که حتی یک مورد تخلف هم بسیار زیاد است.

آخوندی اضافه کرد: 750 راهدارخانه فعال و 12 هزار راهدار همزمان با ایام نوروز در تمام جاده ها برای ارائه خدمات مطلوب به مردم فعالیت دارند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همکاری خوبی در تمام سطوح از بخش فرماندهی تا بخش عملیات و وزارت راه و شهرسازی و تمام اجزای نیروی انتظامی وجود دارد.

آخوندی با بیان اینکه اصلی ترین مساله در روند رانندگی، اعمال قانون و اجرای نظم است، افزود: در سطح کشور 19 میلیون خودرو وجود دارد که در این میان، 25 میلیون تن از هموطنان هم نیز گواهینامه فعال دارند و اعمال قانون در چنین سطح گسترده ای اصلی ترین مأموریت ما در وزارت راه و نیروی انتظامی است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم در چنین سطح گسترده ای اعمال قانون کنیم به نظام هوشمند و مدیریت راه ها به صورت هوشمند نیاز داریم که از دو سال گذشته در این راستا برنامه ریزی شده است تا تمام راه های شریانی به دوربین های نظارت تصویری مجهز شود.

آخوندی اضافه کرد: این دوربین های نظارتی به یک مرکز پردازش اطلاعات متصلند و در لحظه و به صورت آنلاین (برخط) تمام اطلاعات بین راهداری و پلیس مبادله می شود و تلاش مان این است در سال آتی ابزار اعمال قانون را گسترش دهیم.

وی تأکید کرد: با قاطعیت می گویم پلیس با هر گونه تخلف برخورد قانونی می کند چرا که هدف اعمال قانون و توسعه نظم و امنیت است و پلیس کوچک ترین تسامحی در برابر تخلفات ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که اعلام وضعیت راه ها به عهده چه کسی است؟ گفت: هماهنگی کاملی در تمام حوزه ها و سطوح بین راهداری و پلیس وجود دارد و با هماهنگی وضعیت راه ها و جاده ها اعلام می شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت مسکن مهر ، افزود: نسبت به مردم و قراردادها متعهد هستیم و تا اجرای قراردادها پیش می رویم.

آخوندی اظهار کرد: اکثر پروژه های مهر یا در حال تکمیل است یا به زودی تکمیل می شود و اگر انتقادی از جانب بنده در این خصوص است این است که چرا برای خدمات دهی به مردم پیش بینی درستی صورت نگرفته است.

این مقام مسئول در توضیح رفتار خلبانی در خصوص محبوس کردن مسافران مشهد در هواپیما گفت: موضوع در حال بررسی است اما به هرحال رفتار خلبان و راننده اتوبوس باید براساس مقررات و قانون باشد.

نظر شما