آمریکا:

عملیات رقه با مشارکت ترکیه انجام می شود!

۱۳۹۵/۱۲/۲۰ - ۰۹:۰۱:۳۶
کد خبر: ۵۳۲۵۷۲
عملیات رقه با مشارکت ترکیه انجام می شود!
یک منبع وزارت خارجه آمریکا از اجرای عملیات رقه در شمال سوریه با مشارکت ترکیه خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، یک منبع در وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن قصد دارد تا عملیات رقه را با مشارکت ترکیه و هم پیمانانش در ائتلاف بین المللی انجام دهد.

این منبع افزود: ما به تدوین طرح ها برای مرحله بعد از آزادسازی رقه با هم پیمانان خود و به طور مشخص ترکیه ادامه خواهیم داد.

به نوشته خبرگزاری ریانووستی روسیه، این منبع مدعی شد: ائتلاف (گروه مسلح موسوم به) "نیروهای سوریه دموکراتیک" با حمایت آمریکا حدود شش هزار کیلومتر مربع از خاک سوریه را از دست گروه تروریستی داعش از چهارم نوامبر سال 2016 میلادی آزاد کرده است.

این اظهارت درپی آن مطرح شد که طلال سلو سخنگوی رسمی نیروهای سوریه دموکراتیک تاکید کرد که نیروهایش مشارکت ترکیه در عملیات آزادسازی موصل را قاطعانه نمی پذیرند.

یک مسئول آمریکایی دیروز اعلام کرد که ارتش آمریکا توپ های جنگی خود را در شمال سوریه مستقر کرده است.

این مسئول آمریکایی گفت: نیروهای یگان 11 تفنگداران دریایی آمریکا اراده های توپ "هویترز" 155 میلی متری را در یکی از مواضع خط مقدم در سوریه مستقر کردند.

این مسئول آمریکایی در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه افزود: این تفنگداران آماده اجرای ماموریت خود هستند.

این مسئول مدعی شد که هدف از استقرار این نیروها و توپ های هویترز "پشتیبانی از عملیات آزادسازی رقه از دست گروه داعش" است.

آمریکا حدود 500 نیروی عملیات ویژه خود را بدون اجازه سوریه در شمال این کشور مستقر کرده و مدعی شده است که هدف این نیروها مشورت دهی به گروه موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک" است. این گروه ائتلافی از عناصر عرب و کرد هستند که آمریکا آنها را مسلح و تجهیز کرده است.

روزنامه واشنگتن پست امروز نوشت که استقرار این توپ ها از مدتی پیش مورد بررسی بود و بخشی از درخواست رئیس جمهور جدید آمریکا برای تدوین طرحی جدید برای تشدید نبرد علیه داعش نیست.

نظر شما