آیت‌الله علوی گرگانی:

ریخت و پاش و اسراف از مشکلات امروز کشور است

۱۳۹۵/۱۲/۲۵ - ۰۹:۱۰:۰۲
کد خبر: ۵۳۵۲۱۰
ریخت و پاش و اسراف از مشکلات امروز کشور است
یکی از مراجع تقلید گفت: انتظار داریم که در آینده نتایج فعالیت‌های انجمن علمی اقتصادی شهری ایران را در جامعه ببینیم و این انجمن بتواند جلوی اسراف کاری و حرکات اشتباه را در کشور بگیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار نایب رئیس و جمعی از اعضای انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اشاره به ضرورت توجه مردم به الگوها اظهار کرد: جامعه اینگونه است که مردم همیشه به دنبال الگوها هستند.

وی ادامه داد: انسان دارای یک روح تقلیدی است، همانطوری که در دین تقلید داریم، در جامعه هم باید تقلید داشته باشیم و باید بزرگان دین را در جامعه الگو قرار بدهیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: رسول اکرم(ص) روزی حاضر نشدند به کودکی بگویند که خرما نخورد، چون خودشان در آن روز خرما خورده بودند، رسول اکرم(ص) تنها به صورت زبانی مردم را هدایت نمی‌کردند، بلکه ایشان به صورت عملی هم به هدایت مردم می‌پرداختند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به شرط هدایت مردم اظهار کرد: فردی که خودش عمل بدی را مرتکب می‌شود، نمی‌تواند دیگران را از انجام آن عمل نهی کند. کسی که می‌خواهد در جامعه پیشرو باشد، باید خودش عامل به دستورات خوب باشد.

وی ادامه داد: انتظار داریم که در آینده نتایج فعالیت‌های انجمن علمی اقتصادی شهری ایران را در جامعه ببینیم و این انجمن بتواند جلوی اسراف کاری و حرکات اشتباه را در کشور بگیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: از خداوند می‌خواهم که انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در فعالیت‌های خودش موفق شود و مردم با این انجمن همکاری کنند. نعمت‌های زیادی را خداوند به ایران داده است، اما شاهد ریخت و پاش‌های زیادی در کشورمان هستیم.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به ضرورت توجه به مسأله بهداشت اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) همیشه به رعایت نکات بهداشتی تاکید می‌کردند و روایات زیادی در این خصوص از اهل‌بیت(ع) به دست ما رسیده است.

وی ادامه داد: اسلام در خصوص مسائل مختلف توصیه‌های زیادی به ما کرده است، اما در عمل به این توصیه‌ها کم کاری می‌کنیم. خداوند در قرآن می‌گوید که هیچ وقت نعمت‌های بندگان را تغییر نمی‌دهم، بلکه خود آن‌ها نعمت‌هایشان را تغییر می‌دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: گاهی اوقات بیمار شدن مردم به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی توسط آن‌ها است. اگر به دستورات اسلام عمل کنیم، دچار بسیاری از مشکلات نمی‌شویم، اسلام در هیچ جایی برای مردم کم نگذاشته است و نقصی در دستورات اسلام وجود ندارد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به مساله اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر این مساله تاکید زیادی دارند و بارها در فرمایشات ایشان به این مساله اشاره شده است، در بحث اقتصاد مقاومتی تنها به مسائل نظری نیاز نداریم، بلکه باید در جامعه این نوع از اقتصاد را عملی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید ائمه معصومین(ع) را الگوهای خودمان قرار بدهیم و در رفتارهایمان به رفتارهای ائمه معصومین(ع) نزدیک شویم. 

نظر شما