کره شمالی:

آماده جنگ با آمریکا هستیم

۱۳۹۶/۰۱/۰۱ - ۲۲:۲۷:۲۰
کد خبر: ۵۳۶۹۰۴
آماده جنگ با آمریکا هستیم
کره شمالی به دنبال اظهارات «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در منطقه شرق آسیا بر احتمال اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ، تاکید کرد که برای هر جنگی با آمریکا آماده است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، تیلرسون هفته قبل در سفر به ژاپن و کره جنوبی و همچنین چین تاکید کرد که صبر راهبردی واشنگتن به پایان رسیده و دو دهه دیپلماسی در قبال کره شمالی به نتیجه نرسیده است و در صورت توسعه برنامه تسلیحاتی هسته ای پیونگ یانگ این کشور از اقدام نظامی بهره خواهد گرفت.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی روز سه شنبه در مصاحبه ای که خبرگزاری این کشور از او نقل کرده است، بر آمادگی کشورش برای رویارویی نظامی با آمریکا تاکید کرد.
او همچنین با توجه به آزمایش موتورهای جدید راکت کره شمالی گفت که دنیا بزودی شاهد موفقیت این کشور در پرتاب موشک های قاره پیما خواهد بود.
سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی که نامی از او برده نشده است به آمریکا توصیه کرد که با چشمانی باز دنیا را نظاره کند و بداند که این کشور قابلیت های رویارویی با آمریکا را در هر جنگی دارد.
وی گفت که اگر مقام های تاجرمآب آمریکا بخواهند کره شمالی را بترسانند باید بدانند که این مسیر قبلا هم جواب نداده است و خیلی زود شاهد موفقیت پیونگ یانگ در آزمایش موتورهای جدید پرتاب موشک با توان بالا خواهند بود.
این نخستین بار است که کره شمالی رسما به اظهارات تند وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیرش به منطقه واکنش نشان می دهد و سخنگوی این کشور تاکید کرده است که در این برخورد پیروزی از آن پیونگ یانگ خواهد بود.
وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در مصاحبه مطبوعاتی خود در پکن تاکید کرد که با همکاری چین درصدد فشار بیشتر بر کره شمالی برای توقف برنامه هسته ای تسلیحاتی این کشور است.
به دنبال این اظهار نظر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از یک مرکز موشکی این کشور و آزمایش موتورهای جدید پرتاب راکت بازدید کرد که گفته می شود قابلیت های بالایی برای پرتاب موشک های قاره پیما دارد و کره جنوبی هم این موفقیت کره شمالی را مورد تایید قرار داده است.

 

نظر شما