از سوی اعظم طالقانی؛

جامعه زنان انقلاب اسلامی عضویت در شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب را تکذیب کرد

۱۳۹۶/۰۱/۰۹ - ۱۴:۴۱:۲۰
کد خبر: ۵۳۸۳۲۷
جامعه زنان انقلاب اسلامی عضویت در شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب را تکذیب کرد
حزب جامعه زنان انقلاب اسلامی، حضور خود را در یک تشکل ادعایی جدید به نام «شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب» تکذیب کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اعظم طالقانی امروز در توضیحی نوشت: «پیرو انتشار خبری مبنی بر انتخاب هیات رییسه شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب به استحضار می‌رساند حزب جامعه زنان انقلاب اسلامی اطلاعی از برگزاری نشست شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب کشور با حضور دبیران کل ۱۸ حزب و تشکل سیاسی اصلاح‌طلب در تاریخ و محل مورد اشاره در متن خبر ندارد و نماینده حزب نیز در این نشست حضور نداشته است.»

وی افزود: «حزب جامعه زنان انقلاب اسلامی نسبت به تحولات و دستورجلسات این نشست کاملا بی‌اطلاع بوده و در نتیجه، عضویت حزب جامعه زنان انقلاب اسلامی و دبیرکل آن در هیات رییسه شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب بلاموضوع است.»

طالقانی خاطرنشان کرد: حزب جامعه زنان همچنین در حال حاضر عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان نیست تا بخواهد از آن انشعاب کند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان است و با هماهنگی آن عمل می کند، در حالی که «شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب»، نهادی متفاوت به شمار می رود.

احمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران روز گذشته مدعی شد که 18 حزب اصلاح طلب از جمله حزب جامعه زنان انقلاب اسلامی در نشستی، شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب را تشکیل داده اند و هیات رئیسه دوره ای آن نیز مشخص شده است.

در چنین شرایطی، برخی کارشناسان و رسانه ها ، از «شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب» به عنوان «اصلاح طلبان بدلی» و «انشعابیون اصلاح‌طلب» نام می برند.

تشکیل شورای مذکور در شرایطی رخ داده که پیش از این، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به ریاست محمود صادقی فعالیت خود را آغاز کرده است و چهره ها و احزاب شاخص این جریان سیاسی بر وحدت و تبعیت از تصمیم شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تاکید دارند.

به گفته فیض الله عرب سرخی فعال سیاسی اصلاح طلب، «عمده اصلاح طلبان حول محور رییس دولت اصلاحات و شورای عالی سیاست گذاری سامان یافته اند. البته برخی از گروه های کوچک نغمه هایی مستقل ساز کرده و از برخی چهره های نه چندان صاحب شانس و تاثیرگذار به عنوان نامزد انتخاباتی خود نام می برند ولی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان از طریق گفت و گو سعی خواهد کرد که آنها را از تک روی و جدایی باز دارد.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: طبعا، در نتیجه گفت وگوها، بخش هایی از آنها به جمع اصلی ملحق خواهند شد ولی ممکن است پاره ای نیز مسیر خود را ادامه دهند اما این عده تاثیر گذاری تعیین کننده ای نخواهند داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز