عصر امروز؛

جهانگیری از مراکز کشاورزى و صنعتی رباط کریم بازدید کرد

۱۳۹۶/۰۱/۰۹ - ۱۸:۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۳۸۳۶۰
جهانگیری از مراکز کشاورزى و صنعتی رباط کریم بازدید کرد
معاون اول رییس جمهوری از چند مرکز کشاورزى و تولیدلت صنعتی در شهرستان رباط کریم بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری عصر امروز (چهارشنبه) در جریان سفر به شهرستان رباط کریم به همراه وزیر جهادکشاورزى و استاندار تهران از مرکز بیوتکنولوژى دکتر رستگار، شرکت کشت زعفران، شرکت نوین آبزیان ستاره آسیا و نمایشگاه تولید مبل رباط کریم بازدید کرد.

مجموع سرمایه گذارى مرکز بیوتکنولوژی دکتر رستگار ٥٠میلیارد ریال و ظرفیت تولید این مرکز یک میلیون اصله نهال کشت بافتى و ٥٠٠هزار شاخه گل رز است.

فاز اول این مجموعه که به تولید گل های رز شاخه بریده هلندى اختصاص دارد از آبان ماه ١٣٩٠فعالیت خود را آغاز کرده است.

این مرکز با رویکرد اصلى کشت بافت گل هاى زینتى، گیاهان دارویى و پایه هاى رویشى درختان میوه دانه دار و هسته دار به عنوان فاز دوم پروژه در بهمن ١٣٩١ راه اندازى شده است.

میزان اشتغالزایی این مرکز ٧٠نفر بصورت مستقیم و١٠٠٠نفر بصورت غیر مستقیم است.

در شرکت کشت زعفران شهرستان رباط کریم نیز سطح زیر کشت این محصول، حدود ٨٠هکتار است و پیش بینى می شود سطح زیر کشت تا پایان برنامه ٥ساله ششم به حدود ٨٠٠هکتار افزایش یابد، ارزش تولید سالانه در این مرکز سالانه ٢٨میلیارد ریال است و میزان اشتغالزایی آن به طور مستقیم١٠٠نفر است.

فعالیت مرکز پرورش ماهیان زینتى شرکت نوین آبزیان ستاره آسیا نیز در زمینه تولید و پرورش انواع ماهیان زینتى است و همچنین در زمره برترین تولیدکنندگان ایران قرار دارد.

مساحت کل این مجموعه ١٣٧٣٢متر مربع و میزان سرمایه گذارى صورت گرفته در این پروژه٤٠میلیارد ریال و میزان اشتغال زایی آن ٢٥ نفر بصورت مستقیم و ١٠٠نفر بصورت غیرمستقیم است.

نمایشگاه مبل رباط کریم هم که با سرمایه گذارى بخش خصوصى ایجاد شده، تولیدات کارگاه هاى مبل شهرستان رباط کریم و شهرهاى اطراف را به طور مستقیم در معرض دید و خرید بازدیدکنندگان قرار می دهد.

این نمایشگاه در زمینى به مساحت ١٢هکتار طراحى و ساخته شده و فاز نخست آن در ٨هزار متر مربع مورد بهره بردارى قرار گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز