آیت الله سید احمد خاتمی:

دشمنان از حربه اقتصاد برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کنند/ فضای مجازی دین، اخلاق و استقلال جامعه را هدف قرار داده است

۱۳۹۶/۰۱/۱۱ - ۱۲:۵۸:۱۱
کد خبر: ۵۳۸۶۳۴
دشمنان از حربه اقتصاد برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کنند/ فضای مجازی دین، اخلاق و استقلال جامعه را هدف قرار داده است
خطیب نماز جمعه این هفته تهران بر لزوم حفظ آمادگی به دلیل استفاده دشمنان از حربه اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، آیت الله سید احمد خاتمی امروز در خطبه های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: امروز نیازمند حفظ آمادگی سیاسی در آحاد جامعه و تقویت آن برای حفظ حکومت دینی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم که با نثار خون های مطهر شهدا شکل گرفته است و در این راستا، حضور در همه عرصه های سیاسی از جمله در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی که در اردیبهشت ماه آینده برگزار می شود، خود به معنای آمادگی سیاسی است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ آمادگی اقتصادی به دلیل استفاده دشمنان از حربه اقتصاد برای ضربه زدن به جامعه اسلامی، یادآور شد: اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا در تبلیغات انتخاباتی خود از تحمیل بی نظیرترین تحریم های 100 سال اخیر به ایران سخن به میان آورد و بر این اساس باید برای مقابله با چنین جنگ های اقتصادی همواره از آمادگی لازم برخوردار باشیم.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان چشم بیدار ملت، چندین سال است که بر این موضوع توصیه و تاکید دارند و نامگذاری چند سال بر مبنای «اقتصاد مقاومتی» حاکی از همین تاکید است.

وی با قرائت آیه 71 سوره مبارکه «نساء» که «مومنان باید به هنگام بسیج در مقابل دشمن به صورت گروهی یورش برده و آمادگی داشته باشند»، تصریح کرد: آمادگی نظامی و آمادگی برای مقابله با جنگ فرهنگی، دو بُعد دیگر آمادگی دائم جامعه اسلامی برای مقابله با تهاجم دشمنان است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین به برگزاری رزمایش های مختلف نظامی کشوراشاره کرد و گفت: برپایی آنها که در راستای دفاع از کشور و نه تهاجم است، ایران اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون به هیچ کشوری حمله نکرده، نمی کند و نخواهد کرد؛ اما به هر کشوری که بخواهد کمترین تعرض به نظام اسلامی داشته باشد «تو دهنی» زده و «تودهنی محکم تری خواهد زد».

آیت الله خاتمی با بیان این که جنگ فرهنگی که سخت تر از جنگ نظامی بوده و از درون افراد و جامعه را پوک و متلاشی می کند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از سال 70 تاکنون با عناوینی نظیر تهاجم فرهنگی، نانوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی به این خطر اشاره داشته اند و امروز باید احساس خطر کرد.

وی ادامه داد: امروز باید جوانان کشور که بیشتر از سایر اقشار با اینترنت، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سرو کار دارند، خطر را احساس کنند؛ زیرا به منزله «آتش تهیه ای» است که دین، اخلاق و استقلال جامعه را هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد:مسئولان فرهنگی جامعه از حوزه های علمیه، وزارتخانه های فرهنگی، سازمان های تبلیغاتی و ... امروز باید به میدان بیایند و خودشان را قرارگاه مبارزه با تهاجم فرهنگی ببینند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مسئولان فرهنگی باید عنایت داشته باشند که فقط دین است که می تواند در برابر این تهاجم ها مقاومت کند و بر این اساس باید تنور دین را گرم کرد، باید بر عرصه دین دمید که در خود شادی، غم، حزن و ... دارد و نماد اداره یک انسان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز