روسیه ایران را به نشست بین المللی افغانستان دعوت کرد

۱۳۹۶/۰۱/۱۲ - ۱۵:۲۹:۲۸
کد خبر: ۵۳۸۸۶۱
روسیه ایران را به نشست بین المللی افغانستان دعوت کرد
وزارت امور خارجه روسیه از برگزاری سومین نشست بین المللی افغانستان (25 فروردین ماه) در مسکو خبر داد و اعلام کرد که ایران در آن شرکت می کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: رایزنی های بین المللی در باره افغانستان 14 آوریل در مسکو برگزار می شود که محورهای آن شرایط امنیتی و دورنمای اوضاع این کشور است.

پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه روز شنبه به نقل از سخنان وی نوشت که هدف اصلی نشست بین المللی مسکو، اتخاذ رویکرد منطقه ای واحد در قبال پیشبرد طرح سازش ملی افغانستان با حفظ نقش رهبری دولت مرکزی این کشور و رعایت اصول تعیین شده همگرایی گروههای مسلح ضددولتی در طرح سازش ملی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که هیات های نمایندگی ایران، افغانستان، هند، چین، پاکستان، آمریکا و کشورهای آسیای میانه به نشست سوم افغانستان، دعوت شده اند.

پیشتر رسانه ها اعلام کرده بودند که نشست مسکو در باره اوضاع افغانستان با حضور 12 کشور برگزار می شود.

این سومین نشست در باره اوضاع افغانستان به ابتکار روسیه است. دومین نشست با حضور شش کشور روسیه، پاکستان، چین، هند، ایران و افغانستان ماه دسامبر سال گذشته برگزار شد.

ابراهیم رحیم پور معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه سرپرستی هیات ایرانی را در نشست افغانستان برعهده داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز