بازنشر/ جلایی پور در گفتگو با برنا:

ابقای روحانی برای کشور ضروری است/ با انتخاب ترامپ و روی کار آمدن یک تندرو در ایران وضعیت جهان پیچیده خواهد شد

۱۳۹۶/۰۱/۱۳ - ۰۵:۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۳۸۹۴۱
ابقای روحانی برای کشور ضروری است/ با انتخاب ترامپ و روی کار آمدن یک تندرو در ایران وضعیت جهان پیچیده خواهد شد
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در دوره ای که ترامپ در امریکاست اگر یک تندرو در کشور به عنوان رییس جمهوری انتخاب شود، وضعیت پیچیده خواهد شد.

«حمید جلایی پور» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 گفت: کشور در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد با معضلات زیادی روبه‌رو بود بنابراین همه نهادها باید این معضلات را پیش از آنکه به مرحله غیرقابل‌برگشت برسد، کنترل کنند اگرچه مشکلات به کلی ریشه کن نخواهد شد. خوشبختانه در سال ۹۲ با حضور مردم و ائتلاف میان اصلاح‌طلبان آقای روحانی در انتخابات پیروز شد و در واقع نقطه عطفی بود تا جامعه وارد آواربرداری از ویرانه‌ها شود. متاسفانه کشور به صورت کامل در مسیر حل این معضلات قرار نگرفته و در این راستا باید کوشش بیشتری صورت گیرد.

او ادامه داد: ‌شکل‌گیری مجلس دهم آن هم به نحوی که اکثریت آن به دست تندروها نیفتاد، اتفاق مبارکی بود و یک نیروی همراه با دولت تشکیل شد لذا باید این فرایند را در انتخابات ریاست‌جمهوری تقویت کنیم.

او با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخابات بیان کرد: به نظرمن، ۳۰ میلیون نفر در انتخابات شرکت می‌کنند. آنچه مسلم است، اصلاح‌طلبان یک رأی ثابت دارند و تعداد رای مردم طبق برآورد من ۱۰ میلیون است. اصولگرایان نیز ۵ میلیون رأی ثابت دارند که روی‌هم ۱۵ میلیون می شود. همچنین ۱۵ میلیون رأی خاکستری داریم که مشخص نیست مردم به چه شخصی رای می دهند. بنابراین نتیجه انتخابات به این ۱۵ میلیون رای خاکستری بستگی دارد.

جلایی پور با تاکید بر اینکه "ما اصلاح‌طلب هستیم و نمی‌توانیم در تبلیغات دروغ بگوییم" گفت: باید واقعیت را به مردم بگوییم و واقع‌گرایانه حرف بزنیم. یعنی بگوییم مشکل کشور چیست نه این‌که فقط قول بدهیم. باید به مردم بگوییم اگر روحانی نیاید و تندروها بیایند «وضعیت بدتر» می‌شود. در حال حاضر جهان در وضعیت امنیتی و معیشتی خاص و حساسی قرار دارد و در دوره ای که ترامپ در امریکاست اگر یک تندرو در کشور به عنوان رییس جمهوری انتخاب شود، وضعیت پیچیده خواهد شد.

این فعال سیاسی در خاتمه گفت: سال 96 برای ما سالی سخت، پرکار و حساس است. باید آگاهی لازم را به مردم بدهیم که به درستی تصمیم گرفته و پای صندوق رای حاضر شوند. حضور روحانی به عنوان رییس جمهوری دولت در دوره بعد برای کشور ضروری و لازم است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز