در گفت و گو با "فایننشال تایمز" مطرح شد؛

هشدار ترامپ به چین و کره شمالی

۱۳۹۶/۰۱/۱۴ - ۰۸:۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۳۹۰۶۰
هشدار ترامپ به چین و کره شمالی
رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با یک روزنامه انگلیسی اعلام کرد که در صورت امتناع چین از اعمال فشار بر پیونگ یانگ، آمریکا آماده است تا به تنهایی به تهدیدات هسته ای کره شمالی واکنش نشان دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفت و گو با روزنامه انگلیسی "فایننشال تایمز" تصریح کرد: "آمریکا آماده است که در صورت امتناع چین از اِعمال فشار بر پیونگ یانگ، به تنهایی به تهدیدات هسته ای کره شمالی واکنش نشان دهد".

ترامپ افزود: "اگر چین نخواهد که (مشکل) کره شمالی را حل نماید، ما این کار را خواهیم کرد. این همه چیزی است که من به شما می گویم".

به گفته فایننشال تایمز به نقل از ترامپ، "چین از نفوذ قابل توجهی بر کره شمالی برخوردار است. این کشور تصمیم خواهد گرفت که در مورد قضیه کره شمالی به ما کمک کند یا نکند".

این روزنامه گزارش داد که "مک فارلند" معاون مشاور امنیت ملی ترامپ مدعی شده است که تا پایان نخستین دوره ریاست جمهوری ترامپ، کره شمالی قادر خواهد بود با موشکی مجهز به کلاهک هسته ای خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

در همین حال، یک مقام آمریکایی مهمترین مسائل مورد بررسی ترامپ و جین پینگ روسای جمهور آمریکا و چین را در دیدار هفته آینده، موضوعات اقتصادی و نظامی احتمالی دانست اما تمایل بیشتر آمریکا به سمت اعمال تحریم های جدید علیه کرۀ شمالی و افزایش فشار بر پکن برای مهار پیونگ یانگ خواهدبود.

نظر شما