ترکان:

مناطق آزاد به وضعیت قابل قبولی رسیده‌اند

۱۳۹۶/۰۱/۱۵ - ۱۵:۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۳۹۹۷۳
مناطق آزاد به وضعیت قابل قبولی رسیده‌اند
مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد کشور در سال گذشته به تکمیل زیرساخت های ارتباطی و سرمایه گذاری پرداختند و در حال حاضر به وضعیت قابل قبولی رسیده اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ترکان گفت: خرید تجهیزات و آغاز فعالیت های فرودگاه ماکو، احداث بندر کاسپین در انزلی، توسعه اسکله ها و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری در جزیره کیش و احداث بزرگراه ها و مسیرهای دسترسی در مناطق آزاد ارس، ماکو و قشم در سال گذشته دنبال شد و نتایج خوبی در بر داشت. 

او گفت: موفقیت های محدودی در جذب سرمایه گذاری خارجی در برخی مناطق هم چون ارس و ماکو در سال گذشته اتفاق افتاده است که روند سرمایه گذاری داخلی و خارجی در سال ۹۶ باید شتاب بیشتری بگیرد. 

ترکان ادامه داد: سرمایه گذاری داخلی در مناطق آزاد حرکت رو به رشدی داشته است به طوریکه ساخت یک پست اسکله در بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی توسط سرمایه گذار داخلی انجام شده است. 

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به توافق با رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در روزهای پایانی سال ۹۵ نیز گفت: بر اساس این توافق تصمیم گرفته شد تمامی کالاهایی که از ترکیه چه برای سرزمین اصلی و چه برای منطقه آزاد ماکو وارد کشور می شود می بایست در راستا و چارچوب های موافقت نامه ایران و ترکیه تبعیت نماید چرا که تاکنون مفاد این موافقت به صورت یکجانبه از سوی طرف اجرا می شد و طرف ایرانی نفعی از این موافقت نامه نمی برد. این تصمیم باعث افزایش تولید کالاهای مشابه وارداتی در داخل کشور و توسعه صادرات کالاهای تولید ایران و منطقه آزاد می شود. 

ترکان هم چنین درباره شعار امسال نیز گفت: مقام معظم رهبری با اشراف کامل و نگاه کارشناسی شده بر روی مسئله اشتغال و تولید تاکید کرده اند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز