عصر امروز صورت گرفت؛

دیدار مرتضی سرمدی با همتای سنگاپوری

۱۳۹۶/۰۱/۱۵ - ۲۱:۲۳:۱۸
کد خبر: ۵۴۰۰۷۹
دیدار مرتضی سرمدی با همتای سنگاپوری
قائم مقام وزیر امور خارجه سنگاپور و هیأت همراه وی عصر امروز (سه‌شنبه) در محل وزارت امور خارجه با قائم مقام دستگاه دیپلماسی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این ملاقات مرتضی سرمدی ضمن اشاره به گشایش‌های موجود پس از توافق هسته‌ای و برجام٬ گفت: با برداشته شدن تحریم‌ها علیه کشورمان زمینه برای گسترش روابط و همکاری‌های دو کشور در تمامی زمینه‌ها از جمله همکاری‌های اقتصادی و تجاری فراهم شده است.

وی با بیان این که پس از برجام شرکت‌های خارجی از کشورهای مختلف آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در ایران اعلام کرده‌اند، افزود: زمینه برای فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های سنگاپوری در ایران از جمله سرمایه‌گذاری در بخش انرژی فراهم است.

قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تأکید بر اراده مقامات ایرانی بر گسترش روابط با سنگاپور، خاطرنشان کرد: شایسته است با رفع موانع احتمالی٬ شرایط همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌ها بیش از پیش مهیا شود که مهم‌ترین گام در این زمینه تقویت تبادلات بانکی است.

محمد مالکی عثمان، قائم مقام وزیر امور خارجه سنگاپور هم در این دیدار ضمن اشاره به سابقه تمدنی ایران و اعلام آمادگی برای تقویت روابط دوجانبه با کشورمان٬ اظهار داشت: امیدواریم زمینه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های سنگاپوری در ایران هر چه سریع‌تر فراهم شود.

مالکی عثمان همچنین گفت: علاوه بر همکاری‌های اقتصادی٬ روابط دوجانبه می‌تواند در زمینه‌های فرهنگی٬ هنری٬ آموزشی٬ تبادل استاد و دانشجو نیز تقویت شود.

این مقام سنگاپوری در پایان بر اراده دولت کشورش بر تسهیل شرایط برای گسترش هر چه بیشتر روابط و همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز