ظریفیان:

حضور نداشتن مردم در انتخابات باعث بحران در کشور خواهد شد/ زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم شود

۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۰۵:۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۴۱۳۴۲
حضور نداشتن مردم در انتخابات باعث بحران در کشور خواهد شد/ زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم شود
تحلیلگر سیاسی گفت: حضور نداشتن مردم در عرصه انتخابات باعث خواهد شد تا برخی جریان‌ها با بهره‌گیری از شیوه های نادرست در مسند مدیریت اجرایی وارد شده و کشور را دچار بحران کنند.

«غلامرضا ظریفیان» تحلیلگر سیاسی درباره نتیجه انتخابات پیش رو در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: انتخابات عرصه‌ای برای نقد منصفانه، یافتن نقاط منفی، افزایش کارآمدی‌ها و کاهش تهدیدات است. همچنین انتخابات یک فرصت طلایی برای دولت های مردم سالار است تا برای رفع مشکلات کشور وارد سیستم شوند.

او ادامه داد: ایران مدت زیادی نیست که به گردونه نظام مردم سالار پیوسته اما در این مدت علی رغم فراز و نشیب‌ها شاهد رشد خوبی هستیم. متاسفانه کاندیداها در برخی موارد فرصت‌ها را تبدیل به تهدید می کنند، یعنی به جای استفاده حداکثری از فرصت‌ها در انتخابات و ارایه گزارش های دقیق و نقدهای منصفانه رویه‌های غلطی را پیش می گیرند. تهمت‌ها و برخوردهای غیر منصفانه با کسانی که خدمت جدی در کشور داشته و دارند از این دست بی اخلاقی های انتخاباتی است.

 ظریفیان با انتقاد از عملکرد احزاب در کشور بیان کرد: هنوز در بحث شکل گیری احزاب بالغ در کشور دچار مشکل هستیم و شاید یکی از مشکلات جدی ما فقدان احزاب قوی باشد اما عرصه انتخابات  فرصتی طلایی برای حضور نظام مردم سالار است.

 او با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در جامعه موجود است، گفت: در حال حاضر هیچ راه عقلانی جز عبور از کریدورهای انتخاباتی نداریم. حضور نداشتن مردم در عرصه انتخابات باعث خواهد شد تا برخی جریان‌ها با بهره‌گیری از شیوه های نادرست در مسند مدیریت اجرایی وارد شده و کشور را دچار بحران کنند.

 این تحلیلگر سیاسی در پایان گفت: برای انتخابات پیش رو باید فضای خوبی را پیش بینی کنیم. با تجربه‌های تلخ و شیرینی که از گذشته داریم باید امیدوار باشیم که دولت بتواند در فرصت کم ضعف ها را رفع و گزارش کاملی به جامعه ارایه کند تا انتخابات خوب در سطح کشور رقم بخورد.

نظر شما