دستاوردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت تدبیر و امید؛

ارتقای جایگاه رقابت پذیری و رتبه بین المللی ایران در فضای کسب و کار/ اجرایی شدن ۱۵۵ طرح با سرمایه گذاری خارجی در دولت یازدهم

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۲:۰۲:۵۶
کد خبر: ۵۴۱۴۷۴
ارتقای جایگاه رقابت پذیری و رتبه بین المللی ایران در فضای کسب و کار/ اجرایی شدن ۱۵۵ طرح با سرمایه گذاری خارجی در دولت یازدهم
ارتقای رتبه بین المللی ایران در فضای کسب و کار و ارتقای جایگاه رقابت پذیری کشور از مهم ترین دستاوردهای قابل تقدیر وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت تدبیر و امید بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از  شاتا، وزارت صنعت، معدن و تجارت از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در راستای حذف و اصلاح برخی ضوابط، مقررات و مصوبات در جهت بهبود فضای کسب و کار گام هایی اساسی برداشت.

 بازنگری، تدوین و انتشار برنامه راهبردی وزارت صنعت،معدن و تجارت و تعیین اولویت های سرمایه گذاری تا افق ۱۴۰۴ از اقدامات قابل توجه انجام شده در جهت بهبود فضای کسب و کار بود.

 بر اساس آمار ارایه شده، رتبه بین المللی ایران در فضای کسب و کار پس از روی کار آمدن دولت یازدهم از رتبه ۱۵۲ به رتبه ۱۲۰ ارتقا یافت و جایگاه رقابت پذیری ایران در این مدت از رتبه ۸۲ به رتبه ۷۶ بهبود پیدا کرد.

وزارت صنعت،معدن و تجارت به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور در راستای سرمایه گذاری و تکمیل طرح های نیمه تمام گام های اساسی برداشت که تصویب ۱۵۹ طرح با سرمایه گذاری خارجی به ارزش هشت میلیارد دلار  و اجرایی شدن ۱۵۵ طرح با سرمایه گذاری خارجی حدود هفت میلیارد دلاری  بخشی از این اقدامات محسوب می شوند.

همچنین به بهره برداری رسیدن بیش از ۱۹ هزار طرح نیمه تمام (ایجادی،توسعه ای) با سرمایه گذاری بیش از ۷۱ هزار میلیارد تومان و ۳۰۴ هزار اشتغال مستقیم از دیگر دستاوردهای مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت یازدهم بود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت تدبیر و امید ظرفیت سازی در صنایع مهم و استرتژیک را  در دستور کار خود قرار داد و به بهره برداری رساندن ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی (واگذاری زمین) برای استقرار واحدهای تولیدی از دیگر دستاوردهای مهم وزارتخانه به شمار می رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز