سید حسام الدین پور عباس بیان کرد:

تیر تسهیلات صندوق توسعه کارآفرینی امید به هدف خورد

۱۳۹۶/۰۱/۱۹ - ۱۲:۰۴:۱۰
کد خبر: ۵۴۱۴۷۵
تیر تسهیلات صندوق توسعه کارآفرینی امید به هدف خورد
دبیر کمیته پژوهش صندوق کار آفرینی امید با اشاره به این جمله که پارسال افزون بر 83 درصد تسهیلات اعطای صندوق توسعه کارآفرینی امید به ثمر نشست، گفت: این موفقیت حاصل سه سال برنامه ریزی و تغییر فرآیندهای صندوق بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سید حسام الدین پور عباس  در برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد افزود: عمده این تحولات مربوط به تغییر پرداخت های از حالت انفرادی به درون شبکه ای، نظارت قبل، حین و بعد از پرداخت ها، مشاوره و راهنمایی شغلی به وام های پرداختی، تغییر عنوان کارشناسان صندوق،افزایش سقف تسهیلات از 30 به 100 میلیون تومان و همکاری با نهادهای تخصصی در شناسایی وام گیرندگان واجد شرایط بود که موجب شد بعد از سه سال صندوق در سال گذشته به یک نتیجه گیری مطلوبی برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه کارکرد محوری صندوق کارآفرینی امید حمایت از کسب و کارهای خرد است، اظهارداشت: در حال حاضر دو میلیون و 300 هزار واحد خرد در قالب اصناف فعال بوده و رویکرد بانک های بزرگ و تخصصی مانند کشاورزی، صنعت و معدن و غیره اغلب کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ است.

دبیر کمیته پژوهش صندوق کار آفرینی امید با بیان اینکه وام های صندوق مزبور ارزان قیمت و با کارمزد چهار درصد است، گفت: این صندوق دایر شمول خود را از مقیاس خرد به کوچک گسترش داد و بخشی از کسب و کارهای کوچک را در این دایره گنجاند اما از نظر نوع تسهیلات بیشتر سبد مشاغل منطقه ای مدنظر قرارگرفت.

وی افزود: در حال حاضر حرکت صندوق به سمت کسب و کارهای درون گروهی است یعنی بجای پرداخت وام به یک نفر به دنبال ساماندهی افراد در قالب خوشه ها، شبکه ها و زنجیره های ارزش مرتبط به هم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با عنوان اینکه تامین اعتبارات مشاغل خانگی و تامین مالی خرد می تواند راهکاریی برای کاهش مشکلات حوزه اشتغال باشد، یادآورشد: تامین مالی خرد دارای جایگاه ویژه ای در حوزه تامین کسب و کار است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز راس ساعت 11 به مدت 55 دقیقه با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت رادیو اقتصاد مراجعه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز