واحد های صنعتی آلاینده به خارج از مناطق مسکونی منتقل می شوند

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۰۹:۳۲:۲۳
کد خبر: ۵۴۲۴۶۶
واحد های صنعتی آلاینده به خارج از مناطق مسکونی منتقل می شوند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به لایحه هوای پاک در مواردی که نیاز به انتقال مراکز صنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی و کارگاهی از طریق انتقال این واحدها لازم باشد، تصویب کردند که این انتقال انجام شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی  با تصویب ماده 14 مصوب کردند، در مواردی که کاهش یا از بین بردن آلودگی ناشی از مراکز  صنعتی، تولیدی، معدنی، ‌خدماتی، ‌عمومی و کارگاهی تنها از طریق انتقال تمام یا بخشی از خطوط تولید یا تأسیسات یا اماکن آن‌ها به‌ نقاط مناسب امکان‌پذیر نبوده و یا فعالیت مراکز مذکور در مناطق مسکونی سلامت ساکنان آن مناطق را به‌خطر بیندازد، مالکان و مدیران واحد، موظفند در مهلت تعیین‌شده در طرح انتقال، نسبت به انتقال واحد مربوطه اقدام نمایند. مستنکف از مفاد این ماده به پرداخت جزای نقدی معادل سه‌درصد(3%) درآمد سالانه ‌همان واحد محکوم می‌شوند.

تبصره- مکان، زمان، مهلت و منابع اعتباری و تسهیلات و تشویقات لازم جهت انتقال براساس دستورالعملی است که با پیشنهاد سازمان و با همکاری‌ وزارتخانه‌های ذی‌ربط حداکثر ظرف مدت سه‌ ماه از تاریخ ابلاغ این قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

از 217 نماینده حاضر در جلسه 160 نماینده با این مصوبه موافقت کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز