با حضور مدیر عامل شرکت صنایع الکترونیک ایران؛

سامانه پیشرفته بازرسی کامیون رونمایی شد

۱۳۹۶/۰۱/۲۱ - ۱۸:۴۸:۱۵
کد خبر: ۵۴۲۹۱۰
سامانه پیشرفته بازرسی کامیون رونمایی شد
در بیست و یکمین روز از سال اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال، سامانه پیشرفته بازرسی کامیون و کانتینر که به دست متخصصان افتخار آفرین شرکت صنایع الکترواپتیک اصفهان وابسته به شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است رونمایی گردید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار باقری مدیر عامل شرکت صنایع الکترونیک ایران در مراسم رونمایی این سامانه طی سخنانی گفت: فناوری ساخت این سامانه در اختیار تعداد محدودی از کشورهای صاحب نام می باشد که با استفاده از فن آوری تصویربرداری عبور پرتوهای یونساز پرانرژی، تصویر کاملی از کامیون ، کانتینر و بار تهیه و ارائه می گردد.

سردار باقری افزود:سرعت بالای بازرسی، نفوذ مناسب پرتو در بار کامیون بدون اثرات باقی مانده در آن، توابع پیشرفته پردازش تصویر، نمایش بلادرنگ تصاویر خروجی با تفکیک پذیری بالا و نرم افزار با کاربری آسان از مزایای این سامانه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تجهیز گمرکات کشور به سامانه پیشرفته بازرسی کامیون موجب کاهش قاچاق کالا می گردد اظهار داشت:سامانه بازرسی کامیون به گونه ای طراحی شده که می توان آن را ظرف چند روز و بنا به نیاز واکنی و به مکان دیگری منتقل نمود.

مدیر عامل صاایران همچنین گفت: در صورت بکارگیری این سامانه در گمرکات و مبادی ورودی و خروجی کشور علاوه بر کنترل دقیق از ورود کالاهای قاچاق و ممنوعه و خروج کالاهای فاقد مجوز جلوگیری بعمل می آید.

وی در پایان این اقدام را گام بلندی در ایجاد اشتغال و حمایت از تولید ملی ذکر کرد و افزود: خط تولید این سامانه علاوه بر صرفه جویی ارزی به میزان هر دستگاه ۲ میلیون یورو در صورت نصب در کلیه مبادی ورودی و خروجی کشور موجب اشتغال زایی بیش از ۱۰۰۰ نفر خواهد شد.

 

 

نظر شما