شهاب طباطبایی:

فضا آرام باشد مردم انتخاب بهتری می کنند

۱۳۹۶/۰۱/۲۲ - ۱۳:۰۹:۵۴
کد خبر: ۵۴۳۰۹۶
فضا آرام باشد مردم انتخاب بهتری می کنند
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در فرصت باقی مانده به انتخابات باید نسبت به سایر کاندیداها منصفانه تر اظهار نظر یا قضاوت کنیم، هر چه فضای انتخاباتی بی تنش تر و آرام تر باشد مردم بهتر می توانند انتخاب کنند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، 'سید شهاب الدین طباطبایی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تعدد نامزدهای اصولگرایان اشاره کرد و افزود: این موضوع که تعداد زیادی از دوستان جناح های سیاسی مختلف به خصوص اصولگرایان حاضر به ثبت نام در انتخابات شده اند می تواند به به شور و نشاط انتخابات کمک کند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: اما اینکه از داخل یک جناح سیاسی این همه نامزد وجود داشته باشد می تواند دو حالت داشته باشد نخست اینکه طراحی هوشمندانه ای صورت گرفته باشد که فضای انتخاباتی را طبق مدلی که خودشان فکر می کنند پیش برند که باز هم این اتفاق خجسته ای است و نشان دهنده عقلانیت است، حالت دوم نیز این است که دچار انشقاق و چنددستگی شده اند که این نیز برای رقیب مبارک است.

طباطبایی با مثبت ارزیابی کردن جمنا گفت: تا امروز مدل کار جمنا جالب بوده است. اینکه افرادی در جبهه اصولگرایی تا این مقدار به مدل دموکراتیک انتخاباتی معتقد باشند امیدوار کننده است، چرا که این چشم انداز وجود دارد که آنها در سایر موارد نیز همین اصول را برای دیگران رعایت کنند.

وی تصریح کرد: جمع بندی دوستان اصلاح طلب که تا کنون به این نتیجه رسیده اند تنها با یک نامزد حضور داشته باشند نیز اتفاق خوبی است. بخش زیادی از اصلاح طلبان به این نتیجه رسیده اند که دولتی که معدل نمرات آن مثبت است را تداوم بخشند تا این روند معتدل ادامه یابد که این نیز نشانه عقلانیت در جبهه اصلاح طلبان است. البته به نظرم این منافاتی با کاندیداتوری دیگر اصلاح طلبان نیز ندارد.

این فعال سیاسی ادامه داد: برخلاف دوستانی که فکر می کنند در این انتخابات قرار است اتفاقات خاصی بیفتد معتقدم دو طرف به عقلانیتی رسیده اند که به ایجاد شور و نشاط انتخاباتی کمک کنند .البته از این بابت تنها یک نگرانی وجود دارد و آن حضور کسانی است که در یک دوره 8 ساله ثابت کردند که آمادگی این را دارند که فضای کشور را به سمت تنش پیش برند.

وی مقایسه دولتهای نهم و دهم با دولت یازدهم را امری تقریبا ناشدنی دانست و گفت: من بخشی از این مقایسه را امری نشدنی می دانم چرا که مبنای هر مقایسه ای باید مختصات یکسان باشد تا بتوان بر اساس آن به طرفین نمره داد.

طباطبایی اظهار داشت: وقتی اراده عده ای بر توسعه و رشد کشور است این عده را تنها با گروهی می توانند قیاس کرد که از عزم مشابهی برخوردار باشند. ولی نمی توان دولتی را که عزمش بر توسعه و رشد کشور است را با دولتی مقایسه کرد که اراده ای برای این کار نداشت.

وی تصریح کرد: البته این را به طور مطلق نمی گویم که در دولت یازدهم؛ همه دولتمردان دنبال توسعه و رشد هستند و در دولت نهم و دهم هیچ کس چنین عزمی نداشت بلکه رویه غالب این دو دوران را عرض می کنم. چرا که متاسفانه در همه دولتهای افرادی هستند که فقط به منافع شخصی خود می اندیشند و برای منافع ملی؛ قدمی برنمی دارند.

طباطبایی خاطر نشان کرد: اما همانطور که در ارزیابی کارنامه یک دانش آموز به معدل نمرات وی نگاه می کنند و نمرات ریاضی و فارسی وی ممکن است یکسان نباشد درباره دولت یازدهم هم باید بر این مبنا قضاوت کرد.

وی ادامه داد: دولت روحانی در زمینه جوانگرایی نمره قبولی نمی گیرد اما نمره آن در حوزه تنش زدایی و سیاست خارجی؛ خوب و قابل قبول است. در حوزه اقتصاد هم در زمینه کنترل تورم یا در حوزه مناطق آزاد باید به آن نمره قبولی دارد اما در زمینه رفع مشکلات معیشتی مردم موفق نبوده است.

طباطبایی در پایان گفت: اما هر کدام از این دروس ضریبی هم دارد. یعنی نمره جوانگرایی با نمره تنش زدایی با جهان از میزان اهمیت برابری برخوردار نیستند و قطعا تنش زدایی بین المللیٰ ضریبی بالاتر دارد. با احتساب این ضرایب دولت یازدهم معدل قبولی گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز