سامانی:

تاکنون ۱۰۰ نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند

۱۳۹۶/۰۱/۲۲ - ۱۴:۵۷:۲۳
کد خبر: ۵۴۳۱۳۵
تاکنون ۱۰۰ نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند
سخنگوی وزارت کشور گفت: تا این لحظه صد نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: تا این لحظه تعداد ثبت‌نام کنندگان ریاست جمهوری از صدنفر گذشته است.

وی ادامه داد: برررسی صلاحیت‌ نامزدها در اقصی‌نقاط کشور در حال بررسی است.

سامانی ضمن تشکر از اعضای هیات های اجرایی و مراجع چهارگانه برای همکاری در انتخابات گفت: مسئولیت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها با هیأت‌های اجرایی و هیات‌های نظارت است. اعلام نظر هیأت نظارت به منزله رسیدگی نهایی به صلاحیت داوطلبان است و هیچ دستگاه دیگری در این زمینه مسئولیت ندارد. هیأت‌های اجرایی برای احراز شرایط داوطلبان از مراجع چهارگانه استعلام می‌گیرند و مراجع چهارگانه صرفا در حوزه وظایف و اختیارات قانونی خود باید اعلام نظر کنند.

سامانی در ادامه گفت: رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها باید بر اساس مواد  قانونی و بر اساس دلایل و مدارک معتبری باشد که مراجع چهارگانه برای هیأت‌های اجرایی ارسال کردند. در واقع مراجع چهارگانه باید اظهارنظر خودر ا با دلایل و مدارک معتبر همراه کنند.

هیأت های اجرایی هم باید بر اساس همین مدارک و دلایل معتبر بررسی‌های خود را دنبال کنند.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد:‌ آنچه در مرحله بررسی صلاحیت‌ها برای وزارت کشور مهم است رعایت حق الناس است. ما تلاش می‌کنیم با رعایت حق‌الناس شاهد انتخابات یا مشارکت حداکثری و قانونمند باشیم.

وی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید در برخی شهرستان‌ها هیأت‌های نظارت از نامزدها می‌خواهند انصراف دهند، آیا این اقدام قانونی است؟ اظهار کرد: ما در قانون چیزی به اسم توصیه برای انصراف نداریم و این حق افراد است که در انتخابات حضور یابند. هیأت های اجرایی و نظارت هم طبق قانون رسیدگی های خود را برای تائید صلاحیت افراد انجام می دهند.

سامانی در پایان درباره امکان ثبت‌نام نمایندگان داوطلبان به جای آن‌ها بیان کرد: کسی که به جای داوطلب اصلی ثبت‌نام می‌کند باید حتما نمایندگی تام الاختیار به صورت کتبی داشته باشد و اگر سایر مدارک هم کامل باشد، ثبت‌نام انجام خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز