بازدید نماینده ولی فقیه از مناطق زلزله زده خراسان رضوی

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۱۰:۲۹:۱۲
کد خبر: ۵۴۳۳۷۲
بازدید نماینده ولی فقیه از مناطق زلزله زده خراسان رضوی
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در مناطق زلزله‌زده فریمان، رضویه و تربت جام خراسان رضوی از وضعیت امدادرسانی در این مناطق بازدید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام والمسلمین معزی به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب از روند امدادرسانی در مناطق زلزله زده خراسان رضوی بازدید و ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری، از ارائه مطلوب خدمات در نخستین ساعات پس از زلزله تقدیر کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در جمع مردم زلزله زده روستای دوقلعه براشک فریمان که کانون زلزله شدید خراسان رضوی محسوب می شد، اظهار کرد: حوادث طبیعی همواره در جهان وجود داشته و ایران نیز سرزمین حوادث است و سابقه بسیاری از بلایای طبیعی را در کشور دارا هستیم اما صبوری و مقاومت مردم و متقابلا خدمت رسانی مسئولان در چنین بحرانهایی ارزشمند است.

وی افزود: مهمترین مشکل امروز ما که در مواقعی مانند زلزله آشکار می شود و در روستاها بیشتر است، ساختمانهای غیر مقاوم و قدیمی و بدون بنیان مستحکم است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به شدت بالای زلزله اخیر خراسان رضوی با حدود ۶ ریشتر تاکید کرد: لطف خدا در کنار عنایت حضرت ثامن الحجج(ع) شامل حال مردم این ارض اقدس شد تا با وجود مضجع شریف رضوی در مشهد کمترین آسیب ها را در این زلزله شدید شاهد باشیم.

وی بالاترین آسیب‌ها را متوجه نفوس انسانی و جانی دانست و برای بانوی سالخورده ای که تنها جان باخته این حادثه بود از خداوند طلب مغفرت کرد.

رضایتمندی مردم از سرعت امداد و نجات در منطقه زلزله زده

نماینده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ارزیابی خود از نحوه خدمت رسانی به زلزله زدگان نیز اذعان کرد: حضور سریع عوامل امدادی هلال احمر و انجام عملیات نجات در نخستین ساعات پس از زلزله که موجب رضایتمندی مردم شده بود و همچنین عملیات اسکان اضطراری تا ۷۲ ساعت اولیه به خوبی صورت پذیرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی اظهار خرسندی کرد: اقدامات به هنگام استانداری به عنوان متولی مدیریت بحران و پلیس، نیروهای اورژانس و سایر نهادها نیز تاکنون قابل قبول بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به هرحال این حادثه، زندگی طبیعی مردم را به طور کامل از بین برده و تردیدی نیست که بازگرداندن مردم به وضع طبیعی زمان زیادی می برد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر همچنین در دیدار با مردم روستای سنی نشین الغور فریمان، با اشاره به آیه "ان مع العصر یسرا" خواستار بردباری و صبر مردم در برابر مصایب و سختی ها شد.

وی با بیان اینکه «ما همه مسلمان هستیم و با هم برادریم»، افزود: بنا بر تعالیم اسلام مشکل هر انسان مسئله همگانی است و به فرموده پیامبر خاتم(ص) اگر فردی صبح کند درحالی که به فکر دیگر مسلمانان نباشد مسلمان نیست یا این که اگر ندای استمداد فردی را شنیده و به داد او نرسد مسلمان نیست.

تقدیر نماینده ولی فقیه از حضور شبانه روزی امدادگران در منطقه

حجت الاسلام والمسلمین معزی در بازدید از مسجد این روستا که زلزله باعث ایجاد شکاف در بخشی از سقف و دیواره‌های آن شد، گفت: برای ساختن یک بنا زمان زیادی باید صرف شود و بنابراین وقتی یک روستا تخریب شده است نباید انتظار داشت در مدت یک شب، ساخت و سازها انجام شود که بزرگترها و سالخورده های باتجربه روستا باید درس صبر را به جوان‌ترها بیاموزند.

وی درباره اهداف اصلی این سفر اعلام کرد: در مرحله نخست، ابراز همدردی شخصی خودم را نسبت به آسیب دیدگان ابراز می دارم و به عنوان عضوی از خانواده جمعیت هلال احمر به عزیزان امدادگر و همکارانی که بی هیچ منتی شبانه روزی خدمت کردند می بالم و این فعالیتها را وظیفه دینی و انسانی خودمان می‌دانیم.

مولوی علی عسگر از ائمه جماعات روستای الغور در قسمتی از این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی خطاب به نماینده مقام معظم رهبری در هلال احمر گفت: شما هم سلام گرم مردم گوشه‌نشین روستای الغور را به رهبر معظم انقلاب برسانید.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه تاکید کرد: ایران، وطن همه ماست و دورافتاده و وسط و گوشه ندارد همه ما با هم برادر و در کنار هم هستیم.

همچنین نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بازدید از روستای یکه پسته تربت جام نیز که ساکنان آن اهل تسنن هستند، اظهار کرد: اهل سنت در مقاطع مختلف پیش از انقلاب و همچنین در نهضت امام خمینی(ره) و دفاع مقدس و همه صحنه های انقلاب اسلامی حضور موثری داشتند و تعداد زیاد شهدای این منطقه نشاندهنده انقلابی بودن مردم است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های اولیه پس از اعلام وقوع زلزله ۶ ریشتری، تصور تخریب و تلفات بالا را ایجاد کرده بود، افزود: همه ما مدام در معرض آزمون هستیم و حوادثی مانند زلزله نیز امتحان الهی است و امیدواریم خداوند، صبر و بردباری عنایت فرماید تا از این امتحان و آزمون نیز سربلند باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین معزی اظهار امیدواری کرد: بازسازی روستا باید به دست توانمند خود مردم و با مساعدت مسئولان محقق شود که خوشبختانه در حال حاضر برای کمک به شما استان‌های مجاور هم کمک می‌کنند و عزمی ملی در این راستا ایجاد شده است. 

حجت الاسلام و المسلمین معزی، اسکان اضطراری و امداد و نجات به خوبی تاکنون صورت پذیرفته و پس از این مرحله، نوبت آواربرداری و تسطیح و بازسازی‌هاست که با اهتمام بنیاد مسکن این روستا بازسازی می‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع زلزله زدگان افزود: صدای شما مردم شریف و احتیاجات اولیه و ثانویه پس از زلزله، خدمت مقام معظم رهبری ارائه می شود و توصیه‌های رهبری به مسئولان، بسیار در بهبود فعالیت ها و اقدامات موثر خواهد بود.

وی افزود: رهبری، پدری فرزانه برای مردم هستند و بروز هر حادثه و اندوهی برای مردم باعث دل‌نگرانی ایشان است به خصوص مردم خراسان رضوی که همیشه مورد عنایت رهبری معظم بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری، امام جمعه تربت جام نیز با اشاره به اتحاد شیعه و اهل سنت در منطقه و تقدیر از حضور نماینده رهبری در این منطقه، موضوع فقدان آب شرب قابل آشامیدن را مهمترین نیاز این روستا اعلام کرد و بر ضرورت اجرای سریع طرح هادی در روستاها تاکید کرد. 

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در قسمتی از این دیدار به صورت تلفنی با نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر مذاکره و خواستار تمدید زمان استقرار موقت نیروهای هلال احمر در چند روز آینده شد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی خطاب به استاندار خراسان رضوی از ابراز رضایت مردم زلزله زده در این دیدار خبر داد و یادآوری کرد: نیروهای هلال احمر از نخستین ساعات پس از حادثه حضور داشتند و سایر نهادها مانند نیروی انتظامی نیز در برقراری امنیت تلاش‌های موثری داشتند.

وی همچنین از استاندار خواست تا تدابیری اتخاذ شود که همه امکانات و اقلام مدنظر و تسهیلات ویژه زلزله‌زدگان، عادلانه و به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد.

گفتنی است در قسمتی از بازدید نماینده ولی فقیه در هلال احمر ، سردار بهمن امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز ایشان را همراهی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز