لاوروف:

حمله آمریکا تحریک آمیز بود/ اجازه تصویب طرح ضد سوری در شورای امنیت نمی دهیم

۱۳۹۶/۰۱/۲۵ - ۰۷:۲۰:۳۶
کد خبر: ۵۴۴۲۲۴
حمله آمریکا تحریک آمیز بود/ اجازه تصویب طرح ضد سوری در شورای امنیت نمی دهیم
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: اجازه تصویب طرح های ضد سوری غرب در شورای امنیت سازمان ملل متحد را نمی دهیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دردیدار روزپنجشنبه با همتای سوری خود در مسکو گفت: اوضاع در سوریه در مرحله دشواری قرار دارد ما و شرکای مان یعنی ترکیه، ایران و دولت سوریه و با حمایت قزاقستان و مشارکت آمریکا به عنوان ناظر در مذاکرات آستانه، در حل بحران سوریه پیشرفت هایی داشتیم که البته همگان از دستیابی به این پیشرفت ها خرسند نبودند.

وی افزود: تلاش هایی صورت می گیرد که توافق توقف اقدام های خصمانه که در سوریه برقرار شده است و شورای امنیت نیز از آن حمایت کرده بر هم زده شود. باید تاکید کنم حمله ای که ائتلاف غربی به رهبری آمریکا علیه پایگاه هوایی سوریه انجام داد به شدت تحریک آمیز بود.

لاوروف یادآور شد:  تروئیکای غربی در صدد آن بودند که پیش نویس قطعنامه ای یکجانبه و توجیه ناپذیر را علیه سوریه به تصویب برسانند. اما این تلاش های تحریک آمیز به نتیجه نرسید و ما اجازه ندادیم که این قطعنامه به تصویب برسد. ما بر ضرورت اجرای تحقیق دقیق و بی شائبه در مکان حادثه (حمله شیمیایی در خان شیخون) و همچنین در محل پایگاه هوایی الشعیرات تاکید می کنیم. ما از اقدام دولت سوریه در دعوت از کارشناسان سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی برای انجام چنین تحقیقی، استقبال می کنیم.

وزیرامور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: در سایه آشفتگی که بر غرب حاکم شده است بسیار مهم است که ما از این اقدام های تحریک آمیز آنها تبعیت نکنیم تا آن پیشرفتی را که ما در مذاکرات آستانه و ژنو حاصل کرده ایم بر باد نرود. 

با وجود تمامی حوادث منفی که ما طی روزهای اخیر شاهد آن بوده ایم باید بگوییم راه حلی برای بحران سوریه جز تداوم فرایند سیاسی وجود ندارد.

به گزارش برنا به نقل از العالم، وی افزود : این مساله ای است که روز گذشته رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز بر آن تاکید کرد. از این رو ما امروز فرصت خوبی برای بحث و بررسی دقیق در مورد همه مسائل پیش رو داریم، این مساله را از طریق نشست هفته آینده کارشناسان روس، ترکیه ای و ایرانی در تهران که به عنوان پیش در آمدی برای مذاکرات آستانه است می توان دنبال کرد همچنین این مساله را می توان از طریق اقدام های لازم برای فراهم کردن شرایط برای مذاکرات آستانه که قرار است در آغاز ماه مه آینده برگزار شود دنبال کرد.

وی گفت : ما این مسائل را در چارچوبی دو جانبه (روسیه و سوریه) مورد گفتگو قرار می دهیم و این گفتگوها را با اضافه شدن جواد ظریف وزیر خارجه ایران در چارچوبی سه جانبه ادامه خواهیم داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز