پنتاگون در واکنش به اقدامات کره شمالی مدعی شد؛

همه گزینه‌ها روی میز است

۱۳۹۶/۰۱/۲۵ - ۱۵:۵۶:۵۸
کد خبر: ۵۴۴۴۰۳
همه گزینه‌ها روی میز است
پنتاگون برای دفاع از آمریکا و همپیمانانش در مقابل حمله موشکی کره شمالی تاکید کرد که همه گزینه‌ها را در دستور کار دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، اولین گزارش در این باره از سوی شبکه ان‌بی‌سی نیوز آمریکا منتشر شده و اوایل امروز (جمعه) نیز یک سری گزارش‌های جدید از سوی رسانه‌های آمریکایی دیگر نشان داده‌اند که آمریکا حقیقتا گزینه‌های نظامی علیه کره شمالی را در دست بررسی دارد و برای اجرایی کردن آن آماده است.

ان‌بی‌سی نیوز پنجشنبه شب گزارش داد که آمریکا قصد دارد با موشک‌های توماهاک محل انجام آزمایش هسته‌ای جدید کره شمالی را هدف قرار دهد و این موشک‌ها را از دو ناوشکن خودش مستقر در آب‌های شبه جزیره کره شلیک خواهد کرد.

پنتاگون در این باره گفته، سیاستش این است که درباره عملیات‌های آتی خود بحث نکرده و راجع به سناریوهای احتمالی‌ گمانه زنی‌های علنی انجام نمی‌دهد.

دانا وایت، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اظهار داشت: فرماندهان ما همواره تمامی گزینه‌ها را به منظور محافظت از کشور در مقابل هرگونه احتمالی در نظر می‌گیرند.

وی تصریح کرد: تعهد ما به دفاع از همپیمانانمان از جمله کره جنوبی و ژاپن در مواجهه با تهدیدهای بالقوه همچنان مستحکم است.

خبرگزاری فرانسه نیز امروز به نقل از یک مشاور سیاست خارجی کاخ سفید که نامش را فاش نکرد گزارش داد، آمریکا در حال بررسی گزینه های نظامی در پاسخ به برنامه های تسلیحاتی کره شمالی است.

این مقام آمریکایی نیز با بالا گرفتن گمانه‌زنی‌ها درباره انجام یک آزمایش موشکی یا هسته‌ای دیگر از سوی کره شمالی در یکی از مناسبت‌های ملی این کشور در روز شنبه گفت، آمریکا آماده تعامل با تهدید امنیتی ایجاد شده از سوی بلندپروازی‌های هسته‌ای کره شمالی است.

این مشاور خاطر نشان کرده است: گزینه های نظامی از پیش در دست ارزیابی قرار گرفته‌اند و اکنون مساله دیگر بر سر انجام شدن یا نشده یک آزمایش تحریک آمیز دیگر از سوی کره شمالی نیست بلکه مساله این است که "چه زمان" این آزمایش انجام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز