میرزاده در جمع خبرنگاران:

وزارت کشور آماده برگزاری انتخابات است

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۰:۴۶:۴۹
کد خبر: ۵۴۴۶۳۵
وزارت کشور آماده برگزاری انتخابات است
عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری گفت: وزارت کشور آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را دارد و هیچ گونه مشکل اجرایی وجود ندارد و تاکنون روند انتخابات مطابق با قانون بوده و به طور شفاف کارها پیش رفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، حمید میرزاده روز شنبه در جریان بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: هیات مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری تا کنون یک جلسه داشته است که در آن جلسه دبیر ستاد انتخابات و دبیر و نایب رییس هیات اجرایی تعیین شده اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه وزارت کشور آمادگی لازم اعم از چاپ تعرفه های انتخاباتی و تشکیل هیات های اجرایی در سراسر کشور را دارد و فرمانداری ها در سراسر کشور نیز این اقدام را به خوبی انجام داده اند.

عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: وزارت کشور آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را دارد و هیچ گونه مشکل اجرایی وجود ندارد. تاکنون روند انتخابات مطابق با قانون بوده و به طور شفاف کارها پیش رفته است.

میرزاده ادامه داد: امیدواریم در انتخابات 29 اردیبهشت ماه که سی و هفتمین انتخاباتی است که در جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود مشارکت حداکثری مردم را شاهد باشیم.

میرزاده افزود: هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری تا آخرین روز انتخابات و حتی بعد از آن حضور دارند و در شهرستان‌ها نیز هیات های اجرایی پس از انتخابات اگر شکایتی باشد، باید رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: هیات های اجرایی در کنار هیات های نظارت هستند، هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری از طریق وزارت کشور بازرسی و کنترل را خواهد داشت. طبق ماده 31 قانون انتخابات، مجری انتخابات ریاست جمهوری وزارت کشور است که زیر نظر هیات اجرایی مرکزی کار انتخابات را انجام می دهند.

میرزاده گفت: طبق همین قانون، هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری، 11 نفر هستند؛ 4 نفر اشخاص حقوقی و هفت نفر حقیقی است که انتخاب آنها ربطی به مسئولیت آنها ندارد.

وی اظهار داشت: چهار نفر اعضای حقوقی شامل وزیر کشور، دادستان کل کشور، وزیر اطلاعات و یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هستند. هفت نفر هم به عنوان معتمدان مردم انتخاب می شوند.

میرزاده ادامه داد: بعد از انتخابات این هیات اجرایی، جلسه ای داشتیم که همان روز 27 اسفند برای انتخاب دبیر هیات اجرایی و ستادهای انتخابات کشور داشتیم و امروز در جریان اقدامات و تحولات، وزارت کشور در فرمانداری ها و بخشداری هیات های اجرایی مستقر شدند.

وی تصریح کرد: وزارت کشور همه آمادگی های لازم را برای اجرای انتخابات شفاف و قانونی پیدا کرده است و مشکلی برای اجرای انتخابات نیست. امیدواریم با حضور حداکثری مردم عزیزمان این دوره انتخابات ریاست جمهوری هم به خوبی برگزار شود.

عضو هیات اجرایی مرکزی افزود: بعد از انقلاب اسلامی تاکنون می توان گفت تقریبا هر سال یک انتخابات برگزار شده که شاخص خوبی برای حضور مردم و مردم سالاری دینی در کشور است.

 

نظر شما