ظریف در «نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه»:

رویکرد دولت قبل باعث گم شدن دکل نفتی و بر باد رفتن میلیاردها دلار شد/ ایران به زودی قدرت بالنده اقتصادی در منطقه و جهان خواهد شد

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۱:۱۲:۱۳
کد خبر: ۵۴۴۶۶۰
رویکرد دولت قبل باعث گم شدن دکل نفتی و بر باد رفتن میلیاردها دلار شد/ ایران به زودی قدرت بالنده اقتصادی در منطقه و جهان خواهد شد
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، امروز در «نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه» در تهران حضور یافت و سخنرانی کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ظریف در سخنرانی خود با اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه گفت: مقارن شدن این نمایشگاه با ماه های پایانی دولت یازدهم و از سوی دیگر نام‌گذاری این سال از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» همچنین گذشت بیش از یک سال از توافق هسته‌ای ایران و کشورهای موسوم به ۱+۵ فرصت مغتنمی به وجود آورده است تا در این نمایشگاه به موضوع سیاست خارجی پسابرجام و گشایش‌های اقتصادی ناشی از برجام پرداخته شود.

وزیر امور خارجه افزود: توافق هسته‌ای برجام در شرایطی حاصل شد که ریسک سیاسی کشور بسیار افزایش یافته و «مبادی درآمدهای اقتصادی» و «منابع تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی» بسیار محدود شده بود. با این حال تدابیر اقتصادی و سیاست‌های اصولی دولت، در کنار مذاکرات سیاسی با شش قدرت جهانی، دست به دست هم دادند تا این روند نابسامان و بی سابقه معکوس گردد. اکنون با گذشت تنها کمی بیش از یک سال از اجرایی شدن توافق تاریخی هسته ای، پیشرفت‌های بسیار و گشایش‌های زیادی در فضای کسب و کار کشور به وجود آمده است.

دکتر ظریف با تاکید بر ضرورت مشارکت و تلاش تمامی فعالین اقتصادی برای کمک به بهره مندی از فرصت های ایجاد شده پس از دست یافتن به توافق هسته ای و آمادگی وزارت امور خارجه برای همکاری و مساعدت در این مسیر گفت: این وظیفه نه فقط به عهده دولت، که بر دوش همه فعالین اقتصادی است تا با همت و توان مضاعف عقب ماندگی ها و کمبودهای گذشته را جبران نمایند. در این مسیر دشوار اما امید بخش، وزارت امور خارجه آماده هرگونه مساعدت و همکاری می باشد. در حوزه اقتصادی، ضرورت بهره گیری از ظرفیت های برجام برای تقویت رشد اقتصادی کشور و در حوزه سیاسی و امنیتی اجرای برجام با نگاه به اقتصاد مقاومتی از یک سو و تقویت امنیت در منطقه از سوی دیگر، اولویت اصلی وزارت امور خارجه است. وزارت امور خارجه با نگاه وظیفه محور، تمامی ظرفیت های خود را در جهت تحقق دیدگاهها و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و دستورات ریاست محترم جمهوری، برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، ارتقای تولید ملی و ایجاد فرصت های شغلیِ بیشتر برای جوانان این سرزمین بکار گرفته و خود را بیش از پیش موظف و مسئول می داند.

محمدجواد ظریف با اشاره به آثار تحریم ها و رویکردهایی که در گذشته برای مقابله با این تحریم ها اتخاذ می شد، اظهار کرد: البته تحریم ها و رویکردهایی که در دولت قبل برای مقابله با آنها اتخاذ شد، یک آسیب جدی دیگر هم داشت که کمتر به آن پرداخته شده است و آن از بین رفتن نظم مالی و یا به بیان بهتر شفافیت در اقتصاد ایران بود که هنوز هم متاسفانه دولت درگیر عواقب ناشی از آن است. گم شدن دکل نفتی و یا بر باد رفتن میلیاردها دلار توسط دلالان فرصت طلب و معلوم الحال نمونه های کوچکی از این آسیب هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح گوشه هایی از دستاوردهای کشور پس از برجام در سه حوزه نفت و گاز، حمل و نقل و بانکی و مالی، افزودند: تردید ندارم که با تلاش همه جانبه دولت تدبیر و امید، تحت رهبری داهیانه رهبر فرزانه انقلاب و مدیریت هوشمندانه و شجاعانه رئیس جمهور محترم و با همیاری و همکاری قاطبه ملت ایران و به ویژه فعالین اقتصادی در بخش خصوصی، شاهد حضور جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک قدرت بالنده اقتصادی در منطقه و جهان طی سال های آتی خواهیم بود.

 

 

 

 

 

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
0
آنانکه دکل ها را گم کرده اند اکنون آمده اند و ادّعایِ ریاستِ جمهوری می کنند ! به خداوند قسم این را نه از رویِ غرض می گویم بلکه با دردِ دلِ خود و هزاران بینوا عرض می کنم : که چرا بعضی ها اینگونه حرمت شکسته اند ! تا جائی که برایِ بدست آوردنِ قدرت و ویران نمودنِ عقیده هائی مبتنی بر عزّت و چپاولِ بیت المال و کسبِ مال و مُنال و دستیابی به اهرم هایِ فشار با گفتارهائی پُر از شُعار دارند سر و دست می شکنند ! امّا آخر خدائی هم هست تا بر دلِ ما که بی خبر از همه جا دکل هایمان را گُم کرده و یا بُرده اند مرهمی بگذارد و آنان را به جزایِ اعمالشان برساند تا درسِ عبرتی بشود برایِ آنانکه دکل ها را گم کرده اند و اکنون با کمالِ پُرروئی ادّعایِ ریاستِ جمهوری بر کشور را هم می کنند !!!!