احمدی:

یک هزار و ۶۳۶ نفر برای ریاست جمهوری نام نویسی کردند

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۲۰:۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۴۵۰۳۲
یک هزار و ۶۳۶ نفر برای ریاست جمهوری نام نویسی کردند
رییس ستاد انتخابات کشور گفت: با پایان پنجمین روز و اتمام زمان قانونی ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ، در مجموع، یک هزار و ۶۳۶ نفر برای ریاست جمهوری نام نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، علی اصغر احمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۳۷ نفر از این تعداد خانم و یک هزار و ۴۹۹ نفر آقایان هستند.

وی افزود: جوان ترین کسی که ثبت نام کرد ۱۸ ساله و مسن ترین ۹۲ ساله است.

احمدی گفت: ۱۳۷ نفر در سوابق خود ذکر کردند که از جمع ایثارگران هستند. فراوانی سنی هم در رده زیر ۳۰ سال، ۲۳۶ نفر و از نظر مقطع تحصیلی هم ۴۳۰ نفر دارای مدرک کارشناسی را ثبت نام کردیم.

به گفته وی، امروز مراجعات ما ۵۹۰ نفر بود.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در سال ۹۲ در مجموع ۶۸۶ داوطلب در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کردند که در این دوره ۹۵۶ نفر به نسبت چهار سال پیش، بیشتر نام نویسی کردند.

احمدی با بیان اینکه «اطلاعات داوطلبان به صورت آنلاین به شورای نگهبان ارسال شده است» افزود: برابر قانون، شورای نگهبان پنج روز فرصت دارد روند بررسی صلاحیت را انجام دهد و اگر لازم دانستند پنج روز دیگر هم می توانند این روند را تمدید کنند.

وی اضافه کرد: پس از اعلام نتایج از سوی شورای نگهبان در ششم تا هفتم اردیبهشت، از زمانی که اسامی نامزدها به وزارت کشور ابلاغ شود یعنی از هشتم اردیبهشت ماه تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری به مدت ۲۰ روز آزاد خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات کشورهمچنین در خصوص ثبت نام انتخابات شوراها اظهار داشت: پرونده ها از هیات های اجرایی در بخش ها، به هیات نظارت بخش و در شهرستان ها به هیات نظارت شهرستان ارسال می شود.

احمدی گفت: به محض این که بررسی صلاحیت تمام شود کسانی که در این مرحله تایید می شوند در مراحل بعدی رد نمی شوند و اگر کسی رد شود می تواند به هیات نظارت بالادستی شکایت کند.

وی ادامه داد: تبلیغات انتخابات میان دوره ای مجلس و شوراهای شهر و روستا از ۲۱ تا ۲۷ اردیبشهت به مدت هفت روز خواهد بود.

احمدی افزود: ما مر قانون را رعایت خواهیم کرد؛ امنیت، شور ، نشاط و سلامت انتخابات و مشارکت حداکثری به عهده مردم است تا به جهان ثابت کنیم همچنان پای انقلاب و نظام ایستاده ایم.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: مهمترین پارامتر انتخابات، مشارکت حداکثری بر مبنای قانون و برای ما به عنوان مجریان، سلامت انتخابات، اجرای مر قانون، شور و نشاط و امانتداری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز