قشقاوی:

بسیاری از بندهای قطعنامه پایان جنگ ۸ ساله مانند برجام عملیاتی نشده است

۱۳۹۶/۰۱/۳۱ - ۱۳:۰۴:۰۵
کد خبر: ۵۴۷۲۰۲
بسیاری از بندهای قطعنامه پایان جنگ ۸ ساله مانند برجام عملیاتی نشده است
معاون کنسولی وزارت امور خارجه گفت: ممکن است خیلی از بندهای توافق برجام هنوز عملیاتی نشده باشد این در حالی است که بسیاری از بندهای قطعنامه پایان جنگ هشت ساله نیز عملیاتی نشده؛ اما وضعیت گسترش توریسم، مبادلات اقتصادی و برخوردها در کشورهای مختلف نسبت به ایران، بعد از برجام خیلی متفاوت شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حسن قشقاوی پیش از ظهر امروز (31 فروردین) در اولین جلسه شورای روابط خارجی استان کرمان با موضوع سیاست خارجی و اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اگر همه ما در حوزه ولایتمداری و اطاعت از رهبری نظام محکم باشیم، مطلقا موضوع برجام و نقش سیاست خارجی در اقتصاد مقاومتی احتیاج به این همه موافق و مخالف ندارد.

وی افزود: به لحاظ شکلی همانگونه مقاومت و اقدامات جانانه ما در هشت سال دفاع مقدس در عرصه دفاعی ضروری بود، اینجا هم گشایش در سیاست خارجی و شکستن تحریم‌ها و بایکوت جهانی ایران، امری ضروری بود.
قشقاوی تصریح کرد: ممکن است خیلی از بندهای توافق برجام هنوز عملیاتی نشده باشد که بسیاری از بندهای قطعنامه پایان جنگ هشت ساله نیز عملیاتی نشده اما وضعیت گسترش توریسم، مبادلات اقتصادی و برخوردها در کشورهای مختلف نسبت به ایران، بعد از برجام خیلی متفاوت شده است.معاون کنسولی وزارت امور خارجه با بیان اینکه نقد مقام معظم رهبری عموما به بدعهدی طرف خارجی بوده و تعبیر معظم له درباره تیم مذاکره کننده کشورمان روشن و واضح است، گفت: سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تاکید بر درون‌زایی و برون‌گرایی است که بدون برون‌گرایی نمی‌توان تولیدات داخلی را رشد داد.
وی در ادامه با بیان اینکه رانت و مبارزه با فساد نیاز به مقاله ندارد، افزود: در کشورهایی که با فساد مبارزه کردند، چیزی به نام واسطه وجود ندارد. همه بلایی که بر سر تولید آمده به خاطر واسطه‌هاست.
قشقاوی با تاکید بر اینکه باید به لحاظ ایدئولوژی تکلیف ما درباره ثروت آفرینی روشن شود و تنگ نظری نداشته باشیم، بیان کرد: نمایندگان مجلس باید در زمینه سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور همکاری کنند؛ زیرا در بحث دو تابعیتی‌ها مباحثی مربوط به ۸۰ سال قبل وجود دارد که مشکل ایجاد می‌کند.
معاون کنسولی وزارت امور خارجه اظهار کرد: اصل برای ما تابعیت ایرانی است.
وی افزود: ۶ میلیون ایرانی خارج از کشور داریم که اگر هر کدام از این افراد بتوانند ۵ نفر را برای سفر به ایران ترغیب کنند، ۳۰ میلیون گردشگر خارجی از این طریق خواهیم داشت.
قشقاوی با بیان اینکه در بحث روادید هیچ مشکلی نداریم و ایران کشور امنی است و ۱۸۰ کشور می‌توانند از کرمان ویزا بگیرند، بیان کرد: ما به رتبه لغو ویزا رسیده‌ایم و همه اختیاراتی که کنسولگری وزارت خارجه در تهران دارد به نمایندگی وزارت خارجه در کرمان می‌دهیم و هیچ کاری با مرکز نخواهند داشت.

 

نظر شما