در نشست خبری مطرح شد؛

میرسلیم: روحانی بزرگترین رقیب من است/ آقای باهنر به کارهای خودش برسد

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۱۱:۴۹:۵۹
کد خبر: ۵۴۸۴۰۶
میرسلیم: روحانی بزرگترین رقیب من است/ آقای باهنر به کارهای خودش برسد
نامزد حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری گفت: روحانی بزرگترین رقیب من است.

«سیدمصطفی میرسلیم» کاندیدای دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری در اولین نشست انتخاباتی خود در جمع خبرنگاران گفت: موتلفه اطلاعات دقیقی از شرایط کشور جمع آوری کرده و پس از انتخابات ریاست جمهوری دست به کار خواهد شد و از همه افراد پاک دست و یکدل در دولت استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: رییس جمهوری متعلق به یک حزب و گروه نیست. مهمترین هدف ما رونق بخشیدن به بازار کار است که با همکاری و اعتماد مردم به نتیجه خواهد رسید.

میرسلیم در پاسخ به سوالی در خصوص اشتغال گفت: اشتغال در هر سه زمینه کشاورزی، صنعت و خدمات باید رونق بگیرد. 30 درصد واردات کشور به صورت قاچاق صورت می گیرد و تولید داخل که زمینه ساز اشتغال است، نادیده گرفته می شود، بنابراین برای بهبود این فضا مبارزه با قاچاق مهمترین هدف ماست. 

وی گفت: پس از انتخاب رابطه خوبی با همه کشورهای صلح طلب خواهیم داشت. ایران به هیچ وجه خشونت گرا و تجاوزگر نیست و پیش از این نیز معاملاتی با کشورهای اروپایی داشتیم. در آینده روابط ما با کشورهای خارجی به صورت معاملات تجاری، فرهنگی و سیاسی بر مبنای استقلال خودمان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه برجام با کوشش بسیاری صورت گرفت، اعلام کرد: برجام یک قرارداد بین المللی است و براساس قانون برآن پایبند خواهیم بود. 

میرسلیم در خصوص رابطه مجلس و دولت در صورت پیروزی‌اش گفت: مجلس مهمترین مکان برای احقاق حقوق مردم و تصحیح برخی قوانین است. در حال حاضر حزب موتلفه یک فراکسیون قوی و به عنوان بازوی مجلس محسوب می شود که می تواند به رابطه بین دولت آینده و قوه مقننه کمک کند. 

این نامزد ریاست جمهوری در خصوص بهبود رابطه با آمریکا اظهار کرد: باید از آمریکا پرسید برنامه اش برای بهبود رابطه با ما چیست؟ هر وقت دولت آمریکا آدم شود و بخواهد رابطه خوبی با ما داشته باشد، ما مانعی نداریم.

وی در توضیح ماجرای هدیه به کره شمالی گفت: ما هر جبهه ای که مقابل آمریکا و روش های استکباری آن ایستادگی کند محترم می شماریم و این به تفکر دینی ما ارتباطی ندارد. ما هر که را در مقابل ظلم بایستد، دوست می شماریم. 

میرسلیم همچنین درخصوص کنار گذاشتن وی از جمنا پاسخ داد: انتخاب نامزد حزب موتلفه بر مبنای تشکیلات سیاسی بوده و تصمیم شرکت در انتخابات پیش از شکل گیری جمنا صورت گرفت. دوستان جمنا از لحاظ شکلی و اهداف شریک ما خواهند بود اما در سلایق اختلافاتی با آنها داریم. صحبتی اخیرا آقای باهنر از زبان ما گفته اند که در صورت نیاز به نفع آقای رییسی انصراف خواهم داد، کسی حق ندارد از زبان من حرفی بزند ایشان بهتر است به کارهای خودش برسد. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ائتلاف حزب موتلفه با دیگر اصولگرایان گفت: موتلفه سرمنشأ اصولگرایی است. من کسی بودم که واژه اصولگرایی را درست کرده است. در آن دوره دیدم واژه محافظه کاری واژه خوبی نیست و در حقیقت ما به اصول پایبندیم. بنابراین برای معرفی خودمان از لفظ اصولگرایی استفاده کردیم. امروز اگر آقای عسگراولادی هم زنده بودند قطعا با ما همراهی می‌کردند.

میرسلیم در پایان با تاکید بر اینکه قصد ائتلاف با هیچ گروهی و کناره گیری به نفع هیچ نامزدی را ندارد، ادامه داد: اسم ائتلاف بر روی ماست. اینکه با چه چیزی ائتلاف می کنیم اهمیت دارد، ائتلاف ما با عقاید فکری ماست. علیرغم اینکه ما از ابتدا منتقد دولت یازدهم بودیم به عنوان اولین گروه به دیدار ریاست جمهوری رفتیم. در حال حاضر روحانی بزرگترین رقیب ماست. به نظر نمی رسد در این انتخابات انفجاری رخ دهد تا آقای روحانی پیروز شود. 

 محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه نیز گفت: حزب موتلفه با سابقه 54 ساله فراز و نشیب های زیادی را طی کرده و نامش با شهید بهشتی گره خورده است. این حزب در 15 سال گذشته بانک اطلاعات کاملی از افراد در کشور جمع آوری کرده که در دولت میرسلیم استفاده خواهد کرد.

 

نظر شما