جهانگیری:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند نوآوری است

۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۱۰:۰۴:۳۴
کد خبر: ۵۴۸۷۸۵
تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند نوآوری است
معاون اول رییس جمهور با تأکید بر نیازمندی اقتصاد مقاومتی به نوآوری گفت: اقتصاد مقاومتی باید دانش بنیان شود و دانشگاه‌ها نیز اصلی‌ترین کانون‌های دانش بنیان کردن اقتصاد هستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، اسحاق جهانگیری در آیین بهره‌برداری مرحله نخست اتصال فیبر نوری به منازل با بیان اینکه جهان امروز جهان نوآوری و خلاقیت است،‌ اظهار کرد: چنانچه که بخواهیم بحث نوآوری و خلاقیت را به صورت جدی در کشور دنبال کنیم، باید بدانیم که کانون اصلی تحول اقتصاد کجا است.

وی با تأکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدامات جدید و نوآوری است، گفت: چنانچه اقتصاد، دانش‌بنیان باشد می‌تواند مقاومتی نیز باشد. تفاوت‌های اقتصاد دانش بنیان با روش‌های اقتصاد سنتی در این است که درآمد اقتصادهای قبلی پس از حدود یک قرن هنوز متکی به منابع نفت است. اما در اقتصادهای دانش بنیان درآمد متکی بر فکر، دانش و علم روز است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه مردم همچنان احساس می‌کنند که اتفاق ویژه‌ای برای آنها نیفتاده است، ادامه داد: تحول زندگی شخصی، افزایش درآمد،‌ ایجاد رفاه و اشتغالزایی از جمله انتظاراتی است که مردم از اقتصاد دارند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: در زمان دولت آقای خاتمی هنگام نگارش سند چشم انداز فکر می‌کردیم که تبدیل شدن به قدرت اول منطقه قابل دسترسی است و امروز نیز با افتخار می‌گوییم که اقتصاد ما در جایگاه هجدهم دنیا قرار دارد اما رتبه رقبای ما در منطقه بالاتر از ما است. به همین دلیل چنانچه فردی در داخل کشور دلسوز ملت و آینده ایران است باید نسبت به چنین شاخص‌هایی حساس باشد.

وی تصریح کرد: افراد نباید صرفاً به این دلیل که می‌توانند دو روز در قدرت باقی بمانند منافع و دارایی‌های مردم را فدا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز