ایجاد انضباط مالی صنعتی در دولت یازدهم؛

۳۵۰۰ واحد صنعتی تعطیل در دولت تدبیر و امید بازگشایی شد

۱۳۹۶/۰۲/۰۵ - ۱۰:۰۴:۱۵
کد خبر: ۵۴۹۲۱۹
۳۵۰۰ واحد صنعتی تعطیل در دولت تدبیر و امید بازگشایی شد
انتقاد همواره سازنده بوده و منجر به رشد و توسعه می شود .اما زمانی که این انتقاد رمزگذاری شده و هدفمند می شود دیگر رنگ دشمنی و عناد به خود می گیرد و نه تنها کارساز و روشنگر نیست بلکه مخرب و ویرانگر نیز جلوه می کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شاتا، در چنین شرایطی دیگر انصاف هم رنگ می بازد و حملات به ظاهر منتقدان حال و هوای دروغگویی پیدا می کند. 

یکی از موضوعاتی که در این روزها بارها به صورت کاملا هدفمند و جهت دار درباره آن بحث می شود موضوع کارخانجاتی است که برخی مدعی تعطیلی آن در دولت تدبیر و امید هستند در حالی که این واحدهای صنعتی نه تنها تعطیل نشده اند بلکه با رویکردهای حمایتی دولت و وزارت صنعت،معدن و تجارت احیا شده و چرخ تولیدشان همچنان در حال گردش است. 

نگاهی به گزارش دلواپسان از کارخانه هایی که به ادعای آنان تعطیل شده نشان می دهد این کارخانه ها یا اصلا تعطیل نشده اند و یا اینکه تعطیلی آنان در دولت قبل رخ داده است.نمونه واضح این گزارش های مغرضانه را می توان در خبر تعطیلی کارخانجات روغن نباتی جهان،داروگر،قند ورامین و ... یافت.در حالی که کارخانه روغن نباتی جهان این روزها با به روز رسانی ماشین آلات خود سرگرم تولید انواع روغن های نباتی(روغن های مایع و قنادی و کره گیاهی) است و نام آن به عنوان یکی از قدیمی ترین واحدهای تولیدی هنوز بر تارک صنعت کشور می درخشد گروهی از رسانه های مغرض خبر تعطیلی آن را مخابره کرده اند. 

این در حالی است که کارخانه روغن جهان علاوه بر تولید محصولاتش برنامه های صادراتی نیز در کشورهای منطقه برای برخی محصولات خاص خود دارد. 

در نمونه ای دیگر خبر تعطیلی داروگر نیز در حالی منتشر شد که این کارخانه تنها چند روز سرگرم نوسازی و بهسازی تجهیزات تولیدی خود بود و خبر تعطیلی آنقدر ناباورانه بود که مسوولان داروگر که سرگرم استخدام ۱۰۰نیروی کار جدید برای خود بودند را هم شوکه کرد. 

فردای این شایعه مسئول حقوقی شرکت داروگر ضمن تکذیب خبر تعطیلی این شرکت در مورد تعطیلی شرکت روغن جهان نیز اعلام کرد که چنین مسئله‌ای به هیچ وجه صحت ندارد و به زودی جذب ۱۰۰ نیروی جدید برای این شرکت در دستور کار است. 

سلمان غلامیان  با تاکید بر اینکه از شایعات پخش شده در برخی رسانه‌ها در شبکه‌های مجازی تعجب می‌کنیم، به یکی از خبرگزاری ها گفت: با نشان دادن چهار فردی که در مقابل کارخانه تجمع کرده‌اند، نمی‌توان خبر تعطیلی کارخانه را پخش کرد. پیش از نوروز سال جاری بود که هفت نفر از کارگران شرکت به دلیل تخلفات انضباطی با احضاریه و طبق قانون از کار اخراج شدند. آیا کنار گذاشتن هفت نفر از حدود ۴ هزار نیروی کار این شرکت به معنای تعطیلی است؟ 

بداخلاقی های رسانه ای و دروغ پردازی برای تعطیلی واحدهایی چون هپکوی اراک ، قند اصفهان و فولاد سهند و ... !

ماجرای بی انصافی ها به همین جا ختم نمی شود و در نمونه ای دیگر خبر تعطیلی کارخانه قند ورامین با اهداف خاص و تخریب دولت یازدهم در فضا مجازی و برخی سایت ها دست به دست می شود در حالی که حتی خود کارگران این کارخانه هم می دانند و بارها اعلام کرده اند که تعطیلی این کارخانه در سال ۹۰ کلید خورده و هیچ ارتباطی به دولت یازدهم ندارد.با وجود این دولت تدبیر و امید در سال های فعالیت خود تلاش کرده است با حمایت از کارگران این کارخانه و پرداخت بیمه بیکاری بار سنگین بی برنامگی های دولت قبل را به دوش بکشد و انصاف نیست که تعطیلی این کارخانه به نام دولت کنونی ثبت شود. 

با وجود همه شفاف سازی های وزارت صنعت،معدن و تجارت و اطلاع رسانی ها گویا قرار نیست بداخلاقی های رسانه ای پایان یابد و دروغ پردازی ها از بخش صنعت کشور رخت بر بندد چرا که هر روز از گوشه و کنار فضای مجازی و برخی سایت ها خبر تعطیلی یک واحد صنعتی مانند قارچ سمی سر بر آورده و موجب خشنودی دشمنان نظام و انقلاب می شود.تعطیلی واحدهایی چون هپکوی اراک ، قند اصفهان و فولاد سهند و ... 

حقیقت این است که دولت تدبیر و امید نه تنها عامل تعطیلی کارخانه های داخلی نبوده بلکه توانسته است بیش از ۳هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی را در کشور در طول ۳.۵ سال خدمت خود احیا کند. 

احیای ۳ هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در ۳.۵ سال گذشته

رضا رحمانی، قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت در امور تولید در همین زمینه به شاتا گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم توجه به بخش های صنعتی برای خروج از رکود در دستور کار دولت قرار گرفت و حاصلش این بودکه در طول ۳.۵ سال گذشته تنها در شهرک های صنعتی حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی که تعطیل بوده اند با برنامه ریزی صحیح اقتصادی دولت دوباره احیا و به چرخه تولید بازگشتند. 

وی با اشاره به اینکه وقتی دولت یازدهم سر کار آمد اوضاع  اقتصادی کشور از جمله تولید،  صنعت، کارخانجات و گارگاه های تولیدی رو به نابودی بود افزود: امروز به برکت تلاش های دولت رشد منفی ۷ درصد و تورم بالای ۴۰ درصد که  شرایط خوبی برای ادامه حیات تولید و صنعت نبود تغییر کرده است.آمار سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی تنها مربوط به داخل شهرک هاست در حالی که واحدهای زیادی در کل کشور و خارج از شهرک ها هم احیا شده اند. 

این مقام مسوول تصریح کرد:علاوه بر این آمار ایجاد رونق تولید در بیش از ۲۴ هزار واحد تولیدی با پرداخت تسهیلات را نیز باید به فهرست اقدامات خوب دولت برای حمایت از مردم و اشتغال اضافه کرد.اخیرا نیز مجوز ۶۰ هزار طرح صنعتی در کشور صادر شده است‌ که ‌زمینه‌ اشتغال جدید برای ۴۵۴ هزار نفر را فراهم می‌کند.  

تنها درسال گذشته ۱۱۰۰ واحد تعطیل به چرخه تولید بازگشتند

علی یزدانی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز درباره آخرین اقدامات دولت برای احیای صنایع کشور گفت: بالغ بر ۱۴ هزار طرح صنعتی هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که انتظار می‌رود  امسال به چرخه تولید وارد شوند. دولت یازدهم تنها در سال ۹۵  موفق شد ۱۱۰۰ واحد تعطیل شده را به چرخه تولید بازگرداند. 

وی با اشاره به اقدامات متعدد برای حمایت از تولید و صنعت توسط دولت از جمله بخشودگی جرائم بانکی،استمهال بدهی ها،مساعدت های متنوع برای تولیدکنندگان و .... افزود: در سال گذشته  بیش از ۴۰۳۱ قرارداد سرمایه گذاری جدید در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ثبت شد که به نسبت سال ماقبل آن ۱۲ درصد به لحاظ آماری و ۱۹ درصد به لحاظ ارزش سرمایه گذاری رشد داشت. 

این مقام ارشد شهرک های صنعتی کشور تاکید کرد: بی انضباطی مالی یکی از دلایل تعطیلی کارخانه ها و صنعت بود که در همان ابتدا دولت یازدهم به اصلاح آن پرداخت و در ابتدا دولت با اختصاص دادن منابع مالی به بخش های صنعتی و تولیدی زمینه ترمیم این صنعت را فراهم کرد. این در حالی است که در گذشته منابع مالی بیشتر صرف طرح‌های غیر کارشناسی شده بود و نتیجه آن شد که معوقات بانکی از ۵ هزار میلیارد تومان در سال ۸۴ به بالای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ برسد. آمار و اطلاعات پرداخت تسهیلات به بیش از ۲۴ هزار واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل کشور نشان دهنده جهت‌گیری درست و منطقی دولت یازدهم در حوزه حمایت از تولید و بازگرداندن آرامش و ثبات و امید به عرصه تولید کشور با اتخاذ تدابیر منطقی و کارشناسی است.  

به هر حال با وجود همه این توضیحات و همه کارهایی که دولت حسن روحانی برای اقتصاد و صنعت کشور کرده است هنوز هم هستند کسانی که چشم بر تلاش ها می بندند و منافع خود را بر منافع کشور و مردم ارجح دانسته و سعی دارند با سیاه نمایی روزهای خدمت رسانی مردان اقتصادی دولت یازدهم بذر ناامیدی را در کشور بکارند و میوه منافع خود را بچینند.آنچه امروز بیش از پیش ضروری است بصیرت و بینش عموم مردم از یک سو و متخصصان و کارشناسان از سوی دیگر است تا بتوانند از پس ابرهای تیره دلواپسی های کاذب روشنی تدبیر و امید را نظاره کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز