حجت الاسلام اکرمی:

انسان‌های باوجدان سال ۹۶ را با سال ۹۲ مقایسه کنند/ امروز دیگر مردم دم داروخانه‌ها و صرافی‌ها شب را صبح نمی‌کنند/ کاندیداها وعده‌های غیرعملی به مردم ندهند

۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۰۵:۴۱:۳۹
کد خبر: ۵۴۹۲۸۰
انسان‌های باوجدان سال ۹۶ را با سال ۹۲ مقایسه کنند/ امروز دیگر مردم دم داروخانه‌ها و صرافی‌ها شب را صبح نمی‌کنند/ کاندیداها وعده‌های غیرعملی به مردم ندهند
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: هر ادم با وجدانی سال 96 را با سال 92 مقایسه کند و ببیند آیا ما به سمت به پیشرفت رفته ایم یا عقب گرد داشته ایم؟ قطعا کاستی هایی وجود داشته است اما امیدوارم امسال بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی سیاست‌مدار ایرانی است که درخصوص انتخابات اخیر و عملکرد دولت یازدهم با او گفتگوی کوتاهی کرده ایم که در ادامه می خوانید.

حجت الاسلام اکرمی درباره مهمترین دستاورد دولت یازدهم گفت: ما مشکل گرانی داریم. مشکل اشتغال و بیکاری داریم اما همه این ها فقط به کشور ما مختص نمی شود، بلکه همه جای دنیا این مشکلات وجود دارد. باید با به کارگیری کارهای اصلی و سرمایه گذاری این موضوع حل شود. دولت یازدهم توانست تورم 45 درصدی را به 7 درصد برساند. البته ما رکود هم داریم ولی تورم به حداقل رسیده است و تفاوت بسیاری نسبت به دوره قبل وجود دارد. در روابط بین الملل نیز توانسته ایم به فروش نفت مطلوب برسیم. ما در سال 92 ثبات، اطمینان، آرامش سیاسی و اقتصادی و اجتماعی نداشتیم و قیمت ها به صورت تصاعدی بالا می رفت.

او افزود: در 4 سال گذشته ما شاهد نوسان کم ارز در جامعه بودیم. ارزی که در دوره قبل روز به روز بالا می‌رفت. در سال 92 وضعیت دارو و مخصوصا داروهای خاص و ابزار پزشکی در شرایط وحشتناکی قرار داشت و بیماران جان خود را به دلیل نبود دارو از دست می دادند. مردم شب ها را دم داروخانه ها صبح می کردند اما در این 4 سال این خبرها نبود و قیمت دارو کاهش چشمگیری پیدا کرد.

اکرمی گفت: ما در دولت قبل در سیاست خارجی وضعیت خوبی نداشتیم. همه دنیا ما را تحریم کرده بودند. حتی در فروش کالا،حمل و نقل و ... با مشکلات اساسی مواجه بودیم و گزینه جنگ را برای ما روی میز گذاشتند. اما دولت یازدهم توانست تحریم ها را بردارد و خرید را آسان کند. البته در برجام ما هنوز مشکل داریم و بدعهدی امریکا همچنان ادامه دارد. در حال حاضر بسیاری از کشورها موافق کارهای امریکا نیستند و حتی روسیه و چین از این کشور حمایت نمی کنند.

او گفت: هر ادم با وجدانی سال 96 را با سال 92 مقایسه کند و ببیند آیا ما به سمت به پیشرفت رفته ایم یا عقب گرد داشته ایم؟ قطعا کاستی هایی وجود داشته است اما امیدوارم امسال بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

اکرمی در پایان درباره چگونگی فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: برای حضور مردم در انتخابات باید 3 کار انجام داد. اول اینکه با صداقت، صراحت و صمیمیت شرایط جامعه را برای مردم توصیف کنیم. ایران عزت و اقتدار دارد اما مشکل هم دارد چه در داخل و چه در خارج. دوم اینکه همه با انگیزه در انتخابات شرکت کنیم. نکته سوم این است مخالفین نقد ذهنی نکنند و وعده های غیر عملی به مردم ندهند. مثل آقایی که آمده و می گوید من درآمد کشور را دو و نیم برابر می کنم و یا گفته 5 میلیون نفر را سر کار می گذارم و به آن ها اشتغال می دهم. باید دید با چه منطقی قرار است این کارها را انجام دهد و آیا این کارها می تواند در عمل صورت بگیرد یا نه؟ باید با منطق و اصول پیش رفت و مردم را پای صندوق ها کشاند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز