بازتاب بیانات رهبر انقلاب درباره انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌های چین

۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۰۹:۰۹:۳۲
کد خبر: ۵۴۹۴۳۹
بازتاب بیانات رهبر انقلاب درباره انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌های چین
اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان، سفیران کشورهای اسلامی و اقشار مردم در سالروز عید پرشکوه مبعث پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی(ص) و بیانات ایشان در باره انتخابات ریاست جمهوری در رسانه های گروهی چین بازتاب گسترده ای داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، خبرگزاری شین هوا چین، تلویزیون مرکزی این کشور و تارنماهای اینترنتی چاینا ارگ و انگلیش نیوز با انتشار گزارش های مختلف، به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه ویژه نشان داده و به نقل از معظم‌‎له نوشتند: باید برای رشد کشور به توانایی های داخلی متکی بود.
گزارش رسانه های چین حاکیست: رهبر عالی ایران تاکید کرده است که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور باید نگاهشان بجای بیرون از مرزهای کشور و بیگانگان، به داخل و قابلیت های داخلی باشد.
رسانه های چین افزوده اند: رهبر انقلاب اسلامی ایران از همه مردم و از جمله نامزدها خواسته است که رشد کشور را در عرصه های مختلف با پشتوانه نیروهای داخلی و بدون نگاه به خارج از مرزها تحقق بخشند.
خبرگزاری شین هوا و تلویزیون مرکزی چین نیز در گزارش های خود تاکید کرده اند که عالیترین مقام جمهوری اسلامی ایران از نامزدها خواسته است به ملت قول بدهند که در زمینه رشد اقتصادی و توسعه کشور نگاهی به بیرون مرزها ندارند.
گزارش انگلیش نیوز و چاینا ارگ هم حاکی است که آیت الله خامنه ای از ملت ایران خواسته است با رای بالا در انتخابات ریاست جمهوری دشمنان را ناامید کنند.
گزارش ها می افزاید: از دیدگاه رهبر انقلاب اسلامی ایران دشمنان ایران شامل آمریکا و رژیم صهیونیستی باید با دیدن رای بالای مردم در انتخابات مایوس و دلسرد شوند.
بنا به نوشته رسانه های گروهی چین، آیت‌الله خامنه ای تاکید کرده اند که حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای مشتی محکم بر دهان دشمنان است و انسجام و همبستگی ملی را تداعی می کند.
شین هوا در گزارش خود نوشته است: چند روز قبل شورای نگهبان اسامی شش نفر از افراد تعیین صلاحیت شده را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده است.
این گزارش تصریح می کند که فعالیت های انتخاباتی در ایران آغاز شده است و تا هشت صبح روز ۱۸ می ادامه می یابد و روز ۱۹ می (29 اردیبهشت) مردم برای انتخاب رئیس جمهور به پای صندوق ها می روند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز