یادداشت عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی؛

آزادراه تهران شمال ۸۳ درصد پیشرفت با ۱۳۰ کارگاه فعال

۱۳۹۶/۰۲/۰۷ - ۲۳:۰۱:۰۶
کد خبر: ۵۵۰۲۵۴
آزادراه تهران شمال ۸۳ درصد پیشرفت با ۱۳۰ کارگاه فعال
وزیر راه و شهرسازی طی یادداشتی از پشرفت 83 درصدی قطعه یک آزادراه تهران- شمال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از نوشهر؛ عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، امروز با حضور در شهرهای نوشهر و چالوس، از پروژه های نیمه تمام این شهرها بازدید به عمل آورد. وی پس از این بازدید طی یادداشتی از اتفاقات رخ داده در جریان سفر خود گفت. متن این یادداشت به شرح زیر است؛

بر اساس وعده‌ای که به جناب آقای قاسم احمدی (نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی) داده‌ بودم امروز به چالوس رفتم. در میانِ راه گزارش آزادراه را از آقای مهندس خواجه‌دلویی دریافت کردم که خوشبختانه پیشرفت قطعه یک آن به 83% رسیده و در بیش از 130 کارگاه، اجرای آن با سرعت به پیش می‌رود. خبر خوب آنکه تونل 6500 متری البرز، که طولانی‌ترین تونل جاده‌ای ایران است و از دو طرف حفاری می‌شد، در تاج آن به هم رسیدند. این خبر را آقای مهندس اعتمادی، مدیرعامل شرکت آزادراه که در سفر همراه من بود، ارائه کرد.

مناقصه‌های قطعه دوم نیز برگزار شده و از هفته آتی می‌توانیم سایر کارگاه‌های این قطعه را نیز فعال نماییم. مذاکرات تامین  مالی و طراحی مهندسی قطعه سوم که سخت‌ترین قطعه این آزادراه است در حال انجام است.

همچنین در این سفر از بندر نوشهر بازدید داشتم. بندر نوشهر و سایر بنادر دریای خزر به نظر می‌رسد نیاز به تعریف ماموریت جدید با رویکرد مسافری و توریستی-تفریحی دارند که از همانجا با آقای مهندس سعیدنژاد صحبت کردم. سازمان بنادر با توجه به توسعه نوشهر، برای اتصال بندر به شبکه معابر جاده‌ای طرح جدیدی را تهیه کرده‌ بود که باید نحواه اجرای آن را در هماهنگی با مقامات محلی و شهرداری سازماندهی کنم.

از فرودگاه‌های نوشهر و رامسر نیز بازدید کردم. هواپیماهای تازه‌ خریداری شده ATR عمده‌ترین راهکار این فرودگاه‌هاست. کسانی که با بی‌تدبیری تمام صنعت هوانوردی ایران را به این وضعیت رساندند، نه تنها مانع توسعه این  مناطق و رفاه مردم شدند و سهم ایران از بازار جهانی صنعت هوایی را دودستی به دیگران دادند، بلکه میلیاردها تومان سرمایه ملی را کم‌استفاده و یا بلا استفاده ساختند چه پاسخی به مردم دارند؟

نکته‌ای که در چند بازدید اخیر از این  منطقه همیشه ذهن مرا به خود معطوف داشته‌است، نحوه ارتباط شبکه حمل‌ و نقل محلی با این شبکه‌های سراسری است. در این باره، در سفرهای پیشین دستورهایی برای تسریع در اتمام پل و تونل کنارگذر چالوس، ارتقای سطح سرویس و اجرای پل‌ غیر همسطح چالوس-نوشهر، اجرای پل سرد آب‌رود، اجرای زیرگذر موسی‌آباد و همچنین خروجی‌های آزادراه و سایر اقدامات برای بهبود شبکه معابر محلی داده بودم که به اتمام رسیده و زیر بار بودند و پاره‌ای دیگر در حال اجرا و یا در همین سفر شروع شدند.     

از این پروژه‌ها مهمتر توسعه شمال البرز و نحوه داد و ستد آن با جنوب البرز است که جای بحث فراوان دارد. در آینده در این باره نکاتی را خواهم گفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز