آیت الله خاتمی:

کاندیداها تخریب و تهمت در حرف‌هایشان نداشته باشند

۱۳۹۶/۰۲/۰۸ - ۱۲:۴۰:۱۱
کد خبر: ۵۵۰۳۷۰
کاندیداها تخریب و تهمت در حرف‌هایشان نداشته باشند
خطیب نماز جمعه تهران گفت: کاندیداها و هواداران آنها در فضای انتخاباتی امروز کشور باید قول سدید داشته باشند و تخریب و تهمت در حرف هایشان نداشته باشند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: برای نظام مقدس اسلامی اولویت اول حضور باشکوه مردم پای صندوق های رای است و اطمینان کامل داریم که انشالله حضور بسیار باشکوه خواهد بود و بار دیگر دشمنان را شگفت زده خواهد کرد.

آیت الله خاتمی ادامه داد:در هیچ دوره ای به اندازه امروز دشمنان این ملت از چند ماه قبل در رسانه هایشان حضور مصداقی پیدا نکرده بودند که به چه کسی رای دهید و به چه کسی رای ندهید و پیداست که می خواهند مهندسی اجرایی کشور را با تبلیغاتشان عوض کنند که به لطف خدا مردم در روز 29 اردیبهشت با حضورشان جواب همه این فضولی ها را می دهند.

خطیب جمعه تهران افزود:نکته مهم دیگر درمورد انتخابات اینکه شورای نگهبان در بررسی های خود کف صلاحیت ها را تایید می کند بنابراین شما مردم بیایید با انتخاب درست خود، سقف صلاحیت ها و اصلح را در میان نامزدهای معرفی شده برگزینید.

آیت الله خاتمی همچنین در ابتدای خطبه اول خود با اشاره به برگزاری اولین دور مناظره های زنده نامزد های انتخابات در بعد از ظهر امروز ( جمعه )،گفت:از همین تربیون به عنوان یک طلبه اعلام می کنم، مناظره های زنده تلویزیونی شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری طلبه گی باشد، چرا که اینگونه مناظره ها منطق محور و استدلال محور است و نباید کینه و عقده در آن باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه سخنان خود در خطبه دوم، با طرح این سوال که اصلح کیست و چه کسی برای ریاست جمهوری اصلح است،گفت: رییس جمهور اصلح 10 ویژگی دارد اول آن که در عرصه معیشت مردم برنامه و توان داشته باشد چرا که بعضی ها ممکن است برنامه داشته باشند و تئوری پرداز باشند اما توان اجرایی نداشته باشند بنابراین ما باید رییس جمهوری را انتخاب کنیم که برای حل مشکلات معیشت مردمی که همه آن را قبول دارند برنامه داشته باشد ،زود مایوس نشود و خستگی ناپذیر بوده و نشاط کاری داشته باشد.

خاتمی ادامه داد: باید باور کنیم که دشمنان ما در حال یک جنگ تمام عیار فرهنگی هستند. این سایت ها و فضای مجازی دین، اخلاق، هویت و نظام اسلامی را مورد هدف قرار داده اند بنابر این کسی باید به عنوان اصلح انتخاب شود که این جنگ را باور داشته باشد.

وی اضافه کرد: حدود 20 و چند سال است که رهبر معظم انقلاب تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی را مطرح کرده اند اما بعضی ها هنوز باور ندارند و می گویند این تعامل فرهنگی است. اگر کسی در این عرصه باور نداشته باشد ناموفق است پس باید رزمنده این میدان باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران، گفت: طی سال های اخیر دشمنان از حالت تدافعی درآمده اند و تهاجمی عمل می کنند و این اهانت ها یکی از این تهاجمات است بنابراین ما باید در انتخابات رییس جمهوری را برگزینیم که با منطق امام حرکت و عمل کند که فرمود آمریکا شیطان بزرگ است.

آیت الله خاتمی،افزود: ما رئیس جمهوری می خواهیم که اگر آمریکایی ها در هر سطحی اهانت به ملت ایران کردند در همان سطح محکم و دندان شکن جوابش را بدهد.

امام جمعه موقت تهران چهارمین ویژگی رئیس جمهوری اصلح را قانونمداری عنوان کرد و گفت: باید رئیس جمهوری انتخاب شود که باند مدار، حزب مدار و خویش و قوم مدار نباشد و تنها قانون را ببیند و به هیچ کس اجازه رانت خواری اقتصادی و سیاسی ندهد.

آیت الله خاتمی افزود: پنجمین ویژگی رئیس جمهوری اصلح این است که در مبارزه با فساد و مفسدان،منافذ فساد را ببندد. اگر لایحه می خواهد آن را ارائه دهد. و با مفسد هر کسی که هست و در هر جایگاهی قاطعانه برخورد کند که برای دیگران عبرت آمیز باشد.

وی ششمین ویژگی رییس جمهور اصلح را ضداشرافی گری عنوان کرد و گفت: رییس جمهوری در شان این ملت است که تفکر ضداشرافی گری داشته و مخالف تجمل گرایی باشد،ساده زیست، خاکی و متواضع باشد و خود را از جنس مردم بداند.

خاتمی در ادامه گفت: هفتمین ویژگی رییس جمهور اصلح این است که برای حل مشکلات کشور نگاه و باورش به درون باشد چرا که این ملت به فضل خدا توان حل مشکلات را دارند البته از امکانات خارجی هم استفاده کند ولی تکیه گاهش خارج و دشمنان این ملت نباشد.

خطیب جمعه تهران هشتمین ویژگی را صبر عنوان کرد و افزود: رییس جمهوری در شان این مردم است که نه تنها زبان منتقدان سازنده را نبندد بلکه با صبر منتقدانی که انتقاد سازنده دارند را تشویق کند.

وی نهمین ویژگی یک رئیس جمهوری اصلح را انتخاب همکاران شایسته عنوان کرد و گفت: همکارانی رئیس جمهوری اصلح باید متعهد، با تقوا و با تجربه و متخصص باشند.

آیت الله خاتمی دهمین ویژگی رییس جمهور اصلح را ولایتمداری دانست و گفت: رییس جمهوری در شان این ملت است که ولایتمداری اش را در عمل نشان داده باشد.

وی ادامه داد: من نسبت به اقدام عملی رئیس جمهوری اصرار دارم چون شعاری حرف زدن، بازار گرمی است ولی کافی نیست، رئیس جمهوری باید در عمل نشان دهد که قانونا و شرعا همراه و مطیع ولایت است.

خطیب جمعه تهران در بخشی از سخنان خود در خطبه دوم نماز به شهادت مرزبانان در حمله تروریستی میرجاوه اشاره کرد و گفت: این شهادت داغی بر قلب ملت ما بود ما به بازماندگان این شهدا تبریک به خاطر موهبت شهادت و تسلیت به خاطر داغشان داریم. از دستگاه دیپلماسی کشور و وزارت خارجه تقاضا داریم در این رابطه برخوردشان، مناسب و قاطع باشد و به مقامات پاکستان هشدار دهند که نگذارند این کشور مامن تروریست ها شود زیرا ادامه این شرایط سبب خواهد شد که دودش به چشم خودشان هم برود.

آیت الله خاتمی همچنین به روز کارگر اشاره کرد و گفت: کار و کارگر همیشه در جامعه ما عزیز بوده و هست. وقتی پیامبر(ص) دست کارگر را می بوسد این نماد است که جامعه اسلامی باید تکریم ویژه نسبت به این خدمتگزاران داشته باشند به خصوص که امسال سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال است که ستون فقرات این عرصه همین کارگران هستند و امیدوارم که فرهنگ کار در جامعه ما فرهنگ گسترده شود.

وی به سالگرد شهادت شهید آیت الله مطهری اشاره کرد و گفت: این شهید گرامی سرمایه نفیسی برای این نسل و نسل های آینده است. این سرمایه نفیس را باید برای ارتقای فرهنگ پاسداشت. مراقب باشیم که هیچ کس و هیچ جریان از این سرمایه استفاده ابزاری نکند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز