بغدادی در منطقه مرزی عراق و سوریه پنهان شده است

۱۳۹۶/۰۲/۰۸ - ۲۲:۴۱:۴۹
کد خبر: ۵۵۰۴۹۷
بغدادی در منطقه مرزی عراق و سوریه پنهان شده است
رئیس ستاد مشترک ارتش عراق روز جمعه با اعلام اینکه طی سه هفته آینده بخش غربی موصل را از اشغال تروریست ها آزاد می کنیم, گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در منطقه مرزی عراق و سوریه پنهان شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، عثمان الغانمی در گفت و گو با شبکه خبری روسیا الیوم در بغداد افزود:نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی بخش غربی موصل سه مرتبه هدف حمله شیمیایی داعش قرار گرفتند و این در حالی است که ائتلاف بین المللی از این مساله آگاه بود.
وی با بیان این که تاکنون 40 درصد از بخش قدیمی شهر موصل آزاد شد، گفت: تنها 3.8 درصد عراق هم اکنون در اشغال داعش قرار دارد.
الغانمی با رد حضور نیروهای زمینی آمریکا در عملیات موصل اضافه کرد: نیروهای عراقی تنها می جنگند.
رئیس ستاد ارتش عراق در خصوص مرکز هماهنگی مشترک چهار جانبه، عراق، ایران، روسیه و سوریه گفت: این مرکز اطلاعات واقعا خوبی برای مشخص کردن مواضع تروریست ها و حمله به این مواضع ارائه کرده است.
عثمان الغانمی در خصوص حمله نیروهای ترکیه به سنجار عراق گفت: تجاوز ترکیه در دست بررسی است و کانال‌های دیپلماتیک گفت و گوها با ترکیه برقرار شده است.
عملیات آزاد سازی بخش غربی موصل توسط نیروهای عراقی در اول اسفندماه سال گذشته (19 فوریه 2017) آغاز شد.
شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق از سال 2014 در اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارد.
بخش شرقی آن در عملیاتی که به فرمان حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل قوای عراق از 26 مهرماه سال جاری آغاز شد، از وجود داعش پاکسازی شد.
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز