رمضان زاده:

موظفم از عملکرد دولت یازدهم دفاع کنم/ هر گاه شخصی از مصاحبه فرار کند، دستی در فساد دارد/ مقابله گزینشی با فساد زمینه ساز فساد است

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۲:۰۷:۳۷
کد خبر: ۵۵۰۷۱۱
موظفم از عملکرد دولت یازدهم دفاع کنم/ هر گاه شخصی از مصاحبه فرار کند، دستی در فساد دارد/ مقابله گزینشی با فساد زمینه ساز فساد است
سخنگوی دولت اصلاحات گفت: در ستاد دکتر روحانی نقشی ندارم و تنها به عنوان یک اصلاح طلب موظف هستم از عملکرد دولت یازدهم دفاع کنم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات در نشستی که صبح امروز در ستاد انتخاباتی دکتر روحانی برگزار شده بود، گفت: هرگاه نفت با افزایش قیمت رو‌به‌رو شود، فساد مالی می‌آورد. در دولت احمدی‌نژاد سیستم بانکی و کاهش وام بانک نسبت به تورم زمینه را برای بدهی و فساد فراهم کرد و برای اولین بار نرخ وام بانکی کاهش پیدا کرد و به زیر نرخ تورم رسید.

سخنگوی دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: صف متقاضیان وام بانکی افزایش یافت و افرادی که فاقد صلاحیت بودند، وام های کلان اخذ کردند. اما در دولت روحانی نرخ سود بانکی بالاتر از نرخ تورم قرار گرفت و سبب شد تا متقاضیانی که به وام نیاز ندارند، درخواست وام ندهند. در دولت یازدهم راه سوء‌استفاده از وام بانکی بسته شد. تفاوت نرخ ارز عامل دوم رشد فساد است.

رمضان زاده تاکید کرد: اما دولت روحانی نرخ ارز دولتی را تعدیل کرد جز نرخ دارو و خرید اتوبوس. برخی خرید حمل و نقل را شهرداری انجام می‌دهد اما معلوم نیست چگونه؟ ارز دولتی بیاید وارد سیستم دولتی می‌شود. لیلاز تخمین زده است که در این خصوص در دولت دکتر روحانی 100 هزارمیلیارد تومان صرفه جویی شده است.

سخنگوی دولت اصلاحات ادامه داد: تعرفه های گمرکی در سال 95 نسبت به سال 94 حدود 61 درصد افزایش داشته و این افزایش تنها از راه شفاف‌سازی و کنترل و جلوگیری از فساد به وجود آمده است. دولت یازدهم در خصوص میزان قاچاق می‌گوید که درآمد قاچاقچیان از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار رسیده است و می‌توان گفت که در دولت دکتر روحانی قاچاق نیز کاهش یافت.

وی با تاکید بر این موضوع که دولت خاتمی، سالم ترین دولت از نظر اقتصادی بوده است گفت: در این دولت مطبوعات آزاد بود و افکار عمومی می‌توانست بر کار دولت نظارت کند. هرگاه مطبوعات آزاد باشد و در آزادی بتواند دولت را نقد کند به این معنی است که در دولت فساد وجود ندارد. اگر مقابله با فساد گزینشی باشد زمینه فساد فراهم می‌شود.

رمضان زاده افزود: در دولت روحانی حقوق نجومی مطرح شد و دولت زمانی که به صحت این مساله دست یافت، به متخلفان فشار آورد و علاوه بر بازگرداندن پول به صندوق دولت از مردم نیز عذرخواهی کرد. اما در خصوص املاک نجومی که مدیران در اوایل به تکذیب موضوع می‌پرداختند، هنوز در خصوص آن حلضر به پاسخگویی نشده اند. مساله تونل توحید که در ابتدا مقرر شد تا با 250 میلیارد تومان احداث شود، امروزه با هزار میلیارد به پایان نرسیده و برای مردم هم روشن نمی‌کنند که چرا هزینه تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه " تسنیم نمی خواهد برخی صحبت ها را بشنود" افزود: آن آقا هنوز در خصوص تخلفی که همسرش در خیریه‌ای که جزء هیات مدیره آن است، انجام داده پاسخی ارائه نکرده است. طبق قانون منع مداخله کارکنان دولت؛ این اقدام خلاف قانون است. از دادستان تقاضا می‌کنم تا به این مسائل رسیدگی کرده و گزارشی را در اختیار مردم قرار دهد. در خصوص پرداخت حقوق در مترو هنوز هیچکس پاسخی ارائه نکرده است؛ عوامل شهرداری از رویارویی با اصحاب رسانه و مردم خودداری می‌کنند.

رمضان زاده ادامه داد: هرگاه دولت و شخصی از مصاحبه فرار کند نشان می‌دهد که دستی در فساد دارد. در املاک نجومی حداقل 50 مورد تخلف وجود داشت که همچنان با آن برخورد نشده است. در خصوص تخلف برادر دکتر روحانی اگر کسی مدرکی دارد، موظف است به قوه قضائیه ارائه دهد. رئیس‌جمهور به خاطر حرف برخی خبرگزاری ها نمی‌تواند بیاید و بگوید برادرم مجرم است.

وی بیان کرد: در آمد نفت طی 24 سال 480 میلیارد بود؛ اما طی هشت سال دولت احمدی‌نژاد این درآمد به 638 میلیارد رسید.

رمضان‌زاده در خصوص تخلف بابک زنجانی و شهرام جزایری گفت: شریعتمداری زمانی که احساس کرد جزایری تخلف کرده است، اورا به حراست معرفی کرد و تحویل قانون داد؛ نتیجه نیز در دادگاه بود اما در خصوص تخلف بابک زنجانی همچنان عده‌ای از او حمایت می‌کنند و کسانی که از وی پول دریافت کرده‌اند حاضر به همراهی و جلوگیری از این تخلف نیستند. از آن آقا بپرسید که برادرش در سال ۸۴ به چه جرمی دستگیر و بازداشت شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کاندیدا روند مبارزه با فساد را چگونه ادامه می‌دهند، گفت: روحانی روند مبارزه با تخلف و فساد را ادامه می‌دهد؛ قالیباف می‌گوید به مردم ربط ندارد و رئیسی نیز تجربه مبارزه با فساد را دارد.

سخنگوی دولت اصلاحات در خصوص کاندیدا شدن و حمایت جهانگیری از روحانی، عنوان کرد: با توجه به شناختی که از جهانگیری دارم، می‌دانم حرف وی تغییر نمی‌کند.

وی افزود: حرف جهانگیری روشن است و مردم نیز در مناظره روز گذشته شفافیت و صداقت صحبت‌هایش را دیدند. جهانگیری اگر گفته در کنار روحانی می‌مانم قطعا همینطور است.

نظر شما