دلواپسان به کارخانه‌های فعال هم رحم نکردند؛

تعطیلی هپکوی اراک، روغن جهان و قند اصفهان دروغ جدید مخالفان دولت است

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۲:۵۳:۳۱
کد خبر: ۵۵۰۷۳۶
تعطیلی هپکوی اراک، روغن جهان و قند اصفهان دروغ جدید مخالفان دولت است
تلاش برای تخریب دولت تدبیر و امید و سیاه نمایی وضعیت اقتصادی کشور آنچنان افزایش یافته که دلواپسان گاه به واحدهای صنعتی فعال هم رحم نکرده و آنها را تعطیل شده اعلام می کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شاتا، این اخبار دروغ نه تنها روح تولید و تلاش را در عرصه اقتصادی کشور مخدوش می کند بلکه با ایجاد هراس در دل کارگران واحدهای صنعتی موجب تقویت روحیه یاس و ناامیدی در آنان شده و در نهایت حرکت چرخ های اقتصاد کشور را که با تلاش شبانه روزی دولت یازدهم حال به گردش درآمده است ، با کندی همراه می کند.

در تازه ترین فضاسازی رسانه ای خبر تعطیلی کارخانه قدیمی هپکو اراک در برخی سایت ها و کانال های تلگرامی منتشر شد که نه تنها موجب تعجب مسوولان شد بلکه مدیران این کارخانه فعال را نیز شوکه کرد.

این در حالی است که هپکو اراک که یکی از قدیمی ترین واحدهای تولیدی کشور در زمینه تولید ماشین آلات سنگین است در حال حاضر با تلاش های دولت از نابودی نجات یافته و شرایطی که به دلیل واگذاری غیر کارشناسانه در دولت قبل بر آن حاکم شده بود رو به بهبود است.

مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت،معدن و تجارت درباره این واحد صنعتی به شاتا گفت:در دولت گذشته و در بهمن ماه ۸۵ شرکت هپکو به صورت شرکت کاملا خصوصی فعالیت می کرد اما با افزایش بحران های ناشی از تحریم که بر صنایع کشور حاکم شد همه شرکای اروپایی و شرقی همکاری خود را با این شرکت قطع کردند که با توجه به ماهیت تولید این صنعت و نیاز به واردات برای اجزای تشکیل دهنده ماشین آلات سنگین ضربه جبران ناپذیری به پیکره این کارخانه وارد کرد.

امیرحسین قناتی افزود:کاهش اعتبارات عمرانی دولت ، افزایش نرخ ارز و عدم ارائه خدمات بانکی بین المللی و نیز واردات ماشین آلات با تعرفه های پایین از کشورهای آسیای جنوب شرقی در آن زمان موجب کوچک شدن بازار و کاهش تقاضای محصولات،کاهش نقدینگی شرکت و در نتیجه عدم توانایی شرکت در پرداخت اقساط معوقه بانکی و افزایش بدهی ها و مشکلات منابع انسانی شد که خوشبختانه با روی کار آمدن دولت یازدهم برنامه ریزی برای حل بحران های هپکو آغاز و مشکلات زیادی از این کارخانه بزرگ و قدیمی برطرف شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای بقای هپکو توسط دولت تدبیر و امید اظهار کرد:بر اساس تصمیم سازمان خصوصی سازی ۶۱ درصد سهام هپکو به شرکت هیدرواطلس فروخته شد تا مشکل بلاتکلیفی این شرکت رفع شود.

به گفته قناتی برای تامین معوق پرسنل این شرکت و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه  ۴۰ میلیارد ریال در اسفندماه سال گذشته تامین شد و ۴۰ میلیارد ریال دیگر نیز امسال برای پرداخت معوقات کارکنان هپکو اختصاص می یابد.

این مقام مسوول یادآور شد: برای رونق تولید شرکت هپکو مذاکرات مهمی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ایانجام شده تا نسبت به عقد قرارداد تولید یک هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی با این شرکت اقدام شود که در حال پیگیری برای نهایی شدن این قرارداد هستیم.

مدیر کل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت،معدن و تجارت تاکید کرد:هپکو از سال ۵۴ تولید خود را آغاز کرده و با رعایت استانداردهای داخلی و بین المللی محصولات قابل رقابتی را عرضه می کند.تاکنون هپکو موفق به تولید ۱۸ نوع ماشین آلات از جمله انواع غلطک های خاک و آسفالت در سایزهای مختلف،بیل های هیدرولیکی زنجیری و پلاستیکی ،انواع لودر در شش اندازه،گریدر و بلدوزر در سه مدل شده است ودر ۳۴ نمایندگی در سطح کشور خدمات مختلف فروش و پس از فروش به مشتریان خود ارائه می دهد.

قناتی یادآور شد: این شرکت از سال ۷۳ به دلیل کاهش تقاضای بازار و کاهش تولیدات  و به منظور استفاده از ظرفیت های خالی مجتمع تولیدی ،تولید و نصب انواع سازه های فلزی،تجهیزات هیدور مکانیکال،تجهیزات انرژی و نیروگاه های آبی ،گازی،بادی و حرارتی ،تجهیزات پالایشگاهی ،نفت،گاز و پتروشیمی،تجهیزات صنایع خودروسازی  و نصب انواع تجهیزات صنعتی را آغاز کرد.این فعالیت با ماشین آلات و دستگاه ها و ابزار های  کنترلی دقیق همکاری گسترده ای را در زمینه احداث و بهره برداری از طرح های ملی با شرکت های ایرانی و خارجی انجام داده و در مرحله اجرا دارد.

کارخانه قند اصفهان ۴درصد شکر کشور را تولید می کند

یکی دیگر از اخباری که در قالب عکس و خبر برای مخاطبان فضای مجازی و سایت ها از سوی برخی دروغ پردازان ارسال شده بودموضوع تعطیلی کارخانه قند اصفهان بود.

کارخانه ای که نه تنها تعطیل نشده بلکه همین چند روز پیش برای بهره برداری از چغندر و تصفیه شکر خام با وزارت صنعت،معدن و تجارت نامه نگاری هم داشته است.

مدیر کل صنایع غذایی ،دارویی و بهداشتی وزارت صنعت ،معدن و تجارت در این زمینه به شاتا گفت:کارخانه قند اصفهان در ۲۶ فروردین ماه امسال با ارسال نامه ای که به امضا صادق قراگوزلو مدیر عامل این شرکت رسیده آغاز بهره برداری از چغندر پاییزه را اعلام کرده است.

مهدی صادقی نیارکی افزود:این کارخانه در حال حاضر با توان بالا سرگرم تصفیه شکر خام برای تامین نیاز داخلی کشور است و در سال گذشته با تولید ۶۲ هزار و ۷۰۲ تن شکر بیش از ۴ درصد شکر تولیدی کشور را تامین کرده است.

وی با ابراز تعجب از انتشار خبر تعطیلی این کارخانه تصریح کرد:در حال حاضر ۴۰۵ نفر در قند اصفهان مشغول به کار هستند و چرخ های تولید این کارخانه با همت کارگران و مدیران توانمد آن در حال گردش است.

۱۵۰ نفر نیروی کار در روغن جهان

روغن جهان هم در روزهای اخیر پای ثابت خبرسازی ها و جوسازی های رسانه های دلواپس بوده و هست و کانال های تلگرامی با انتشار عکس های از پیش طراحی شده برای تعطیلی این کارخانه فعال عزای عمومی اعلام کرده اند.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان در این زمینه به شاتا گفت:بازدید های متعددی از محل کارخانه به عمل آمد و همه خطوط تولید از جمله تولید روغن مایع،تولید پریفم،بطری،چاپ و حلب فعال است.

ناصر فغفوری با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید کارخانه روغن جهان را نه تنها تعطیل نکرده بلکه احیا کرده است تصریح کرد:از ابتدای اسفند ماه و با دعوت به کار حدود ۱۵۰ نفر نیروی کار چرخ تولید این کارخانه در گردش است و در ابتدای سال جاری  پس از سرویسکاری ماشین آلات فعالیت خود را تداوم بخشیده است.

به گفته این مقام مسوول  این کارخانه روزانه ۱۰۰ الی ۲۰۰ تن روغن مایع خوراکی تولید می کند .

فغفوری تاکید کرد:این کارخانه بخشی از روغن خام مورد نیاز خود را از بازار آزاد تامین کرده و با پیگیری ها سازمان صنعت،معدن و تجارت استان و وزارتخانه از طریق سازمان غله و بازرگانی دولتی ۵ هزار تن روغن خام مورد نیاز آن نیز تامین شده است که خود نشان دهنده پویایی و فعالیت کارخانه روغن جهان و کذب بودن ادعاهای مطرح شده است.

هر چند به نظر می رسد دلواپسی های برخی آن هم این روزها که تلاش های دولت حال و هوای بهاری دارد پایانی ندارد اما چه خوب است که اطلاع رسانی درباره صنایع و واحدهای تولیدی شفاف و واقعی باشد و برخی گروه ها به جای گریستن بر مزاری که مرده ای ندارد تلاش کنند تا با باور کوشش های انجام شده در دولت تدبیر و امید برای صنعت و اقتصاد و افق های روشنی که در مسلک اعتدال برای اقتصاد کشور رقم خورده است در مسیر انصاف قرار گیرند و برای دستیابی به اهداف خاص سنگ در راه صداقت و حقانیت نریزند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز