نماینده رهبر انقلاب در هلال احمر:

هلال احمر، بستر ساز صلح و آرامش در جامعه است

۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۴:۲۶:۲۹
کد خبر: ۵۵۳۹۲۶
هلال احمر، بستر ساز صلح و آرامش در جامعه است
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ظهر امروز در اجتماع نمازگزاران و پیش از خطبه های نمازجمعه تهران با ابراز تأسف و اندوه از وقوع حادثه جانکاه انفجار معدن آزادشهر در استان گلستان، جان باختن شماری از هموطنان را به خانواده های داغدار، ملت ایران و خانواده بزرگ کارگران کشور تسلیت گفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزّی با بیان اینکه از ابتدای وقوع حادثه و هم اکنون تیم های متخصص امدادی جمعیت هلال احمر استان گلستان در محل وقوع حادثه حضور داشته و به ارائه خدمات امدادی می پردازند افزود: جمعیت هلال احمر در کنار دستگاه های امدادی آماده ارائه خدمت به مصیبت دیدگان است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به آغاز هفته هلال احمر اشاره و خاطر نشان کرد: این نهاد مردمی در کشور عزیزمان ایران خدمات متعدد، متنوع و عام المنفعه ای ارائه می کند که بهره برداران این خدمات نیازمندان، محرومان، مصیبت دیدگان و اقشار ضعیف جامعه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین معزّی تصریح کرد: در همین حوادث چند ماه اخیر کشور همچون حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان تجاری پلاسکو در تهران، برف و سیل و کولاک در بیش از نه استان، زلزله در استان خراسان رضوی و انفجار معدن آزادشهر خدمات امدادی ، انسانی و بشردوستانه هلال احمر بود که در کنار کمک های سایر دستگاه های خدمات رسان به خوبی نشان داد که می تواند نقش بی بدیلی در رفع این مشکلات ایفاء کند.

نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال احمر دفاع از ارزش های انسانی، ایجاد حس تعاون و کمک به یکدیگر در جامعه، کمک کردن به موضوع سلامت جامعه، کوشش در برابر دوستی و تفاهم میان ملت ها را از بارزترین اهداف و مأموریت های جمعیت هلال احمر دانست و خاطرنشان کرد: اینگونه فعالیت های امدادی سبب می شود تا با برنامه ریزی علاوه بر ترویج فرهنگ نیکی به انسان ها بتوان در برابر حوادث آماده بود و در صورت لزوم با آنها مقابله کرد.

حجت الاسلام المسلمین معزّی بخش بعدی سخنان خود را به تبیین ظرفیت های فراوان جمعیت هلال احمر در جهت رشد و آماده سازی جامعه اختصاص داد و تصریح کرد: این نهاد مردمی با گردآوری اقشار مختلف مردمی در قالب سازمان داوطلبان و همچنین ایجاد بستری مناسب برای حضور جوانان این مرز و بوم در کنار یکدیگر در سازمان جوانان و تربیت آنها به عنوان جوانانی مومن، معتقد، فداکار، ایثارگر، پرنشاط و امیدوار به آینده سرمایه ای عظیم برای کشور محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با دعوت از عموم مردم برای عضویت در جمعیت هلال احمر، حضور آنان را پشتوانه ای محکم برای انجام وظایف بشردوستانه این نهاد مردمی دانست و خاطر نشان کرد: این مهم می تواند سبب گسترانیدن حس تعاون، کمک به یکدیگر و احسان در جامعه شود.

حجت الاسلام والمسلمین معزّی با تقدیر از تلاش های همه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر، یاد و خاطره 450 شهید این نهاد مردمی را گرامیداشت و گفت: حضور این عزیزان در تمامی عرصه های خدمت به بشریت بدون هیچ گونه چشم داشتی ستودنی است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به نامگذاری هفته هلال احمر امسال با شعار "دنیایی در انتظار صلح" گفت: این شعار برگرفته از باورها و اعتقادات مسلمانان و به ویژه پیروان اهل بیت عصمت و طهارت است و ما معتقدیم جمعیت هلال احمر با دارا بودن سرمایه های اجتماعی و ظرفیت های عظیم انسانی می تواند در سایه اهداف بزرگ خود همچون حفاظت از کرامت انسان ها و تلاش در جهت تسکین آلام بشری نقش موثری داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز