ولایتی در دیدار معاون وزیر خارجه آلمان:

آلمان نقش سازنده در تحولات منطقه و بین‌الملل دارد

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۰۹:۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۵۴۰۹۲
آلمان نقش سازنده در تحولات منطقه و بین‌الملل دارد
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تحولات اخیر منطقه و مسایل بین الملل حکایت از نقش سازنده آلمان دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علی اکبر ولایتی صبح امروز در دیدار خود با معاون وزیر خارجه آلمان اظهار کرد: برای رابطه دو کشور اهمیت زیادی قایل هستیم، رابطه ایران و آلمان سابقه طولانی دارد و به خصوص در یکی دو سال اخیر از رشد نسبتا خوبی هم برخوردار شده است.  

وی ادامه داد: فاصله نزدیک دیدارها حکایت از پیشرفت و تعمیق روابط ایران و آلمان دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما به موقع بسیار تعیین کننده آلمان در تعیین سیاست های مستقل اروپایی اهمیت زیادی قایل هستیم.

ولایتی با بیان اینکه تحولات اخیر منطقه و مسایل بین الملل حکایت از نقش سازنده آلمان دارد، تصریح کرد: این نقش آلمان در اتحادیه اروپا بسیار تعیین کننده است.

در ادامه این دیدار، معان وزیر امور خارجه آلمان "مارکوس ادر" گفت: تعداد سفرهای مقامات دو کشور نشان از افرایش سطح روابط دو کشور دارد.

معاون وزیر خارجه آلمان اظهار کرد: روابط دو کشور دیرینه است و تهران و برلین فرهنگی نزدیک به هم دارند که در سال های اخیر همین امر به تعمیق روابط دو کشور کمک شایانی کرده است.

وی با اشاره به دیدارهای امروز خود با مقامات کشورمان به ویژه علی‌اکبر ولایتی ادامه داد: من به نتیجه این دیدارها بسیار خوش بین هستم و به عقیده من گفتگوهای بسیار سازنده خواهد بود و به بهبود شرایط و اجرایی کردن برجام، همچنین مسایل منطقه ای و بین المللی که فکر میکنم هدف مشترک ما باشد کمک خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز