فتاحی در گفتگو با برنا:

نگاه دولت یازدهم به اهل سنت، نرم‌تر از دولت قبل است/ بعضی با نگاه سیاسی بین مذاهب فاصله می‌اندازند

۱۳۹۶/۰۲/۱۷ - ۰۵:۳۸:۱۳
کد خبر: ۵۵۴۳۷۴
نگاه دولت یازدهم به اهل سنت، نرم‌تر از دولت قبل است/ بعضی با نگاه سیاسی بین مذاهب فاصله می‌اندازند
نماینده پیشین اهل سنت مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه دولت یازدهم به اهل سنت و ادیان دیگر، نرم‌تر از دولت قبل است.

«عابد فتاحی» نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره توجه دولت به اهل سنت گفت:  دولت یازدهم برای اولین بار به اقوام و ادیان توجه و به مشکلات آنها رسیدگی کرد. این امر سبب شد، وحشتی که تا پیش از این در مورد ادیان و مذاهب وجود داشت از بین برود.

فتاحی بیان کرد: در دولت «تدبیر و امید» برای اهل سنت مدیریت هایی در لایه های زیرین در نظر گرفته شد و بخشدار، فرماندار و حتی سفرای اهل سنت در مشاغل رده‌ بالا مشغول به فعالیت شدند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید فقط نقد کرد و نیمه خالی لیوان را دید، بلکه باید به کارهای مفید و نکات مثبت در دولت فعلی توجه بیشتری کرد.

او با اشاره به انتصاب فرماندار استان سیستان و بلوچستان گفت: ما در کشوری هستیم که اهل سنت و شیعه داریم و نباید خودمان را با کشورهای دیگر که حقوقی برای اقلیت های مذهبی و قومی قائل نیستند، مقایسه کنیم.

فتاحی بیان کرد: ادیان و مذاهب در کنار هم باید زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند اما بعضی با نگاه سیاسی بین مذاهب فاصله می اندازند. ما باید جایگاه اقوام و ادیان در کابینه یا مدیریت های میانی و نسبتا بالا را عادی بدانیم.

این نماینده اصلاح طلب تاکید کرد: برخی افراد در گزینش ها از خطوط قانونی عبور می کنند و آن را رعایت نمی کنند. معتقدم پس از انقلاب بهترین اوضاع برای ادیان و مذاهب را در این دولت، شاهد بودیم. شیعه و سنی بسیار به هم نزدیک هستند و نباید به دلیل اندک اختلافات مذهبی که آن هم پشتوانه تاریخی دارد، باعث فاصله بین مذاهب شویم.

فتاحی در پایان بیان کرد: هفته وحدت، فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی و اتحاد بین شیعه و سنی است.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز