میرسلیم:

دولت به تنهایی نمی‌تواند مسائل کشور را حل کند

۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۱:۴۱:۳۶
کد خبر: ۵۵۵۳۱۹
دولت به تنهایی نمی‌تواند مسائل کشور را حل کند
کاندیدای ریاست جمهوری گفت: دولت به تنهایی نمی تواند مسائل کشور را حل کند باید با همکاری و همراهی مردم برای مشکلات کشور چاره جویی کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سید مصطفی آقا میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع دانشجویان دانشگاه تهران به تشریح برنامه هایش پرداخت و گفت: موضوع اساسی که باید در صدر برنامه های دولت آینده قرار بگیرد محرومیت زدایی است.

وی ادامه دارد: یک نوع محرومیت عدم برخوداری از ابتدایی ترین شرایط و امکانات برای زندگی کردن است. بعد از ۳۵ سال گذر از انقلاب اسلامی نباید شاهد محرومیت در مناطق مختلف کشور باشیم، این زیبنده جامعه اسلامی نیست.

میرسلیم افزود: قدم اول برای محرومیت زدایی شناخت، شرایط و وضعیت محرومان است. باید با برنامه ریزی دقیق محرومیت را در کشور محاربه کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اقدام علیه محرومیت را با پشتیبانی مردم موثر دانست و گفت: دولت به تنهایی نمی تواند مسائل کشور را حل کند باید با همکاری و همراهی مردم برای مشکلات کشور چاره جویی کنیم.

وی قدم دوم در محرومیت زدایی را توجه به فرهنگ دانست و گفت: باید با ایجاد مدارس در مناطق محروم، شرایط کسب علم و دانش را برای آنها فراهم کرد. مسئله اشتغال و حل مشکلات کار جوانان، یکی دیگر از راهکارهای مقابله با محرومیت در کشور است.

میرسلیم در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص کناره گیری به نفع یکی از کاندیداها گفت: من همه نامزد ها را می شناسم اما با برنامه آمده ام و به نفع کسی کنار نمی روم.

وی ادامه داد: ما باید به فکر اقتدار نظام باشیم. حضور حداکثر مردم پای صندوق رای بسیار مهم است و اگر یکی از نامزدها کنار برود احتمال ریزش آرا وجود دارد. احتمال اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود وجود دارد و حضور همه نامزدها موجب افزایش مشارکت مردم می شود.

میرسلیم با بیان اینکه با خواست و پشتیبانی حزب موتلفه اسلامی وارد عرصه شده است، گفت: همه تصمیمات برای حضور در عرصه انتخابات و ادامه راه توسط حزب گرفته شده، من با برنامه آمده و تا آخر ایستاده ام.

وی در پاسخ به انتقادات وارده به دوران وزارتش گفت: این مطالبی که در فضای مجازی منتشر می شود غیر واقعی است. مخالفان من بدون آگاهی از حقیقت موضوع این مطالب را منتشر می کنند.

میرسلیم در خصوص مناظره آقای احمدی نژاد و روحانی گفت: احمدی نژاد از تاریخ کنار رفته و بحث از مناظر او با آقای روحانی فضای جامعه را ملتهب می کند. آقای روحانی خود باید درباره فعالیت چهارساله دولتش پاسخگو باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص سیاست خارجی دولتش بیان داشت: اساس سیاست خارجی دولت، ارتباط و تعامل با دیگر کشورها ست. اما با برخی کشورها و رژیم های ظالم مانند رژیم صهیونیستی نمی شود و نباید هیچ گونه ارتباطی داشت. حکومت های منطقه هم که با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار می کنند برای حفظ حکومت های پوشالی خودشان است.

میرسلیم در پاسخ به سوال دانشجویان درباره برنامه های دولتش برای فرهنگ گفت: من چهار سال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم و با کار فرهنگی آشنا هستم، در آن دوره برنامه‌های بسیار خوبی انجام داده ام اما دولت اصلاحات همه آن طرح ها و برنامه ها را متوقف کرد.

وی ادامه داد: اگر امروز شاهد فساد هزار ملیاردی هستیم به دلیل آن است که به فرهنگ توجه نکرده ایم، اگر به فرهنگ قرآن عمل می کردیم امروز شاهد بسیاری از مشکلات و مسائل در کشور نبودیم.

میرسلیم درباره تبعیت از رهبری گفت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی همه مسائل مشخص شده است و آن تبعیت از رهبری و اجرای قوانین است.

میرسلیم مدرک گرایی را یکی از مهمترین مسائل کشور دانست و در این رابطه گفت: به جای مدرک گرایی باید ببینند این دانشگاه ها با همکاری صنعت چه مشکلی را از کشور می توانند برطرف کنند.

 

نظر شما