آیت الله فیض گیلانی اعلام کرد؛

تکذیب رأی گیری در جامعه مدرسین در حمایت از رئیسی

۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۱۲:۰۵:۴۰
کد خبر: ۵۵۵۳۴۷
تکذیب رأی گیری در جامعه مدرسین در حمایت از رئیسی
یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن صدور اطلاعیه‌ای، رأی‌گیری در جلسه‌ی شورای عالی جامعه مدرسین برای اعلام حمایت از حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی را رد کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از  انصاف نیوز، آیت‌الله محمدعلی فیض گیلانی (لاهیجی) در اطلاعیه‌ خود اظهار داشته که در جلسه‌ شورای عالی جامعه مدرسین تنها در باره‌ی کاندیداها و حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی بحث و گفت‌وگو صورت گرفت، اما آنچه به عنوان اطلاعیه‌ شورای عالی جامعه مدرسین منتشر شده و مدعی رأی اکثریت قاطع حاضران در حمایت از یک کاندیدای مشخص است، دقیق و قرین به واقع نیست. 

آیت‌الله فیض، از اعضای باسابقه جامعه مدرسین، از مرحوم امام خمینی و مرحوم آیت الله العظمی بهجت در امور حسبیه اجازه داشته و در دوره‌های اول و دوم عضو مجلس خبرگان رهبری بود. او نماینده امام خمینی در دانشگاه الزهرا و ۸ سال رئیس و قائم مقام دیوان عدالت اداری ایران بود.

متن کامل اطلاعیه‌ی آیت‌الله فیض گیلانی، در پی می‌آید:

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

با تبریک و تحیت ایام مبارک شعبانیه و در آستانه‌ی ولادت حضرت صاحب‌الامر و الزمان، مهدی عجل‌الله تعالی فرجه شریف، به اطلاع مردم شریف ایران اسلامی و عموم متدینان می‌رساند که آنچه در روزهای گذشته طی اطلاعیه‌ای به عنوان اعلام حمایت رسمی جامعه مدرسین از یک کاندیدای خاص منتشر شده است، با دقت و امانت‌داری تنظیم و منتشر نشده است. در اطلاعیه مذکور آمده که «پس از برگزاری جلسات متعدد و ارتباط با علمای اعلام و هم‌اندیشی با گروه‌های مختلف و رعایت همه جوانب و معیارها و ارائه گزارش‌ها در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سرانجام موضوع در جلسه روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ مطرح و با اکثریت قاطع آرای حاضران حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدابراهیم رئیسی به عنوان نامزد اصلح شناخته شد، که به شما ملت همیشه در صحنه نیز معرفی می‌شود». لیکن واقع امر این است که در جلسه مذکور در خصوص کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو، بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت، اما رأی‌گیری برای حمایت از کاندیداها مطرح نبود. لذا اینجانب به عنوان یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که شکل‌گیری و تداوم آن محصول مجاهدت و کوشش علمای سلف صالح است، ضمن دعوت از ملت شریف و مؤمن ایران به حضور پرشور در صحنه‌ی انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح بر اساس واقع‌بینی، صداقت و حکمت در بیان برنامه‌های انتخاباتی و تدبیر در اداره آینده مملکت اسلامی، آنچه در اطلاعیه‌ی مذکور بدان شرح آمده را دقیق و قرین با واقع نمی‌دانم.

محمدعلی فیض گیلانی

قم المقدسه ـ ۱۰ شعبان المعظم ۱۴۳۸ (۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶)

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز