جهانگیری:

سابقه یک روز کار اجرایی ندارند، ادعای انجام کار می‌دهند

۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۱۳:۲۸:۳۱
کد خبر: ۵۵۶۰۲۰
سابقه یک روز کار اجرایی ندارند، ادعای انجام کار می‌دهند
معاون اول رییس جمهور با اشاره به برخی سخنان و وعده های غیرواقعی که این روزها مطرح می شود، گفت: نباید به حرف ها و شعارها توجه کرد زیرا یک کودک دبستانی هم می تواند مدعی انجام بسیاری از کارها شود. سابقه و عملکرد مدیران است که بیانگر توانایی آنها برای عمل کردن به وعده هایشان است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه شنبه) در آیین خدمت رسانی آب و برق به روستاها اظهار داشت: کسی که حتی یک روز سابقه ی اجرایی نداشته است ادعا می کند که فلان کار را انجام خواهد داد. باید از این شخص پرسید که بر اساس کدام سابقه ی عملکردی خود چنین وعده هایی می دهی. آیا در مسئولیتی که تاکنون داشته ای کارهایی را که باید انجام می دادی، انجام داده ای؟ 

معاون اول رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه مدیران کشور نباید هیچ منتی بر سر مردم داشته باشند، خاطر نشان کرد: اگر مدیران اقدامات موثری انجام داده باشند در حقیقت به وظیفه ی خود عمل کرده اند و اگر هم عملکرد آنها مناسب نبوده و موجب هدر رفت منابع کشور شده باشد، باید در پیشگاه خدا و ملت پاسخگو باشند. 

وی اظهار داشت: دولت یازدهم در مقطعی کار خود را ‌آغاز کرد که مشکلات فراوانی در بخش های مختلف کشور وجود داشت و سوء مدیریت، ندانم کاری ها و عدم اشراف مدیران به حوزه ی مسئولیت خود سبب شده بود که علیرغم سر دادن شعار عدالت و رفع محرومیت، وضعیت قشر ضعیف جامعه و روستاییان روز به روز بدتر شود.

جهانگیری افزود: در سال ۹۲ که دولت تدبیر و امید کار خود را آغاز کرد سفره ی مردم در روستاهای کشور به دلیل تورم و رشد منفی اقتصاد نسبت به سالهای گذشته بیش از ۳۵ درصد کوچکتر شد و همین وضعیت با نسبت کمتری در شهرها نیز وجود داشت. 

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به ارائه ی نامطلوب خدمات به مردم در دولت گذشته، گفت: یکی از مهمترین خدمات به مردم آبرسانی و برق رسانی به روستاهای کشور است که در واقع جزو ابتدایی ترین اقدامات دولت است اما آمارها بیانگر عملکرد نامطلوب در این حوزه در دولت گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه مدیر باید بداند مشکل واقعی و راهکار آن چیست و چه کسی قادر است مشکلات را حل کند، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید توانست بحران را از بخش های مختلف کشور برطرف کند و به عنوان مثال پرونده ی هسته ای که به درجه ی بالایی از پیچیدگی رسیده بود و همه ی قدرت های جهان علیه ایران متحد شده بودند از طریق مذاکره و منطق حل شد و امروز همه علاقمند هستند با ایران همکاری کنند.

جهانگیری با یادآوری وضعیت نامساعد اقتصادی کشور در دولت گذشته، افزود: در دولت گذشته نرخ ارز، قیمت سکه و بهای کالاها بصورت لحظه ای تغییر می کرد.  در سال ۹۰ قیمت سکه ۸۴ هزار تومان بود ولی در پایان دولت دهم به ۱ میلیون و پانصد هزار تومان رسید و دلار که قیمت آن ۸۰۰ تومان بود به حدود ۳۸۰۰ تومان افزایش یافت که این افزایش قیمت در مورد سایر کالاها نیز صادق است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه با سیاست گذاری صحیح دولت تدبیر و امید، آرامش و ثبات به اقتصاد ایران بازگشته است، خاطر نشان کرد: در چهار سال اخیر با وجود کاهش شدید درآمدهای نفتی اما نرخ ارز تغییر محسوسی نداشت و امید در دل مردم کشور زنده شد و اعتماد مردم به مسئولین کشور افزایش یافت. 

وی در ادامه با اشاره به مشکلات کشور در حوزه ی سیاسی در دولت گذشته و افشاگری مقامات ارشد کشور علیه یکدیگر، گفت: این مسائل باعث فرسودگی سیاسی در کشور شده بود که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید آرامش سیاسی به کشور بازگشت و رابطه ی خوبی میان جریانات سیاسی مختلف برقرار شد.

جهانگیری اضافه کرد: در دولت یازدهم ارتباط مطلوبی میان دستگاه های دولتی با مرجعیت و روحانیت شکل گرفت و حرف روحانیت از جایگاه مناسبی در دستگاه های دولتی برخوردار شد. 

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید وظیفه ی خود می دانست که اقدامات اساسی را از محروم ترین نقاط کشور آغاز کند، به اقوام دولت در گاز رسانی به استان سیستان و بلوچستان در بدترین شرایط مالی اشاره و خاطر نشان کرد: در طول چند سال اخیر بدون اینکه یک ریال از بودجه ی دولت استفاده شود، به ۹ هزار روستای کشور گازرسانی شد و این در حالی است که تعداد روستاهایی که از نعمت گاز برخوردار هستند جمعاً ۱۴ هزار روستا است که گازرسانی به ۹ هزار روستا در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی با یادآوری تلاش ها، اقدامات اساسی و دستاوردهای وزارت نیرو در اجرای طرح های آبرسانی و برق رسانی در کشور، گفت: روزنامه هایی که دائم به دولت حمله می کنند، اگر صداقت دارند کافی است که نمودار عملکرد وزارت نیرو را در روزنامه ی خود منتشر کنند تا مشخص شود که در سال ۹۵ بیش از عملکرد ۸ ساله ی دولت مدعی عدالت، به روستاهای کشور آبرسانی شد و این یعنی همه توانایی حرف و شعار را دارند اما مدیران دولت تدبیر و امید به جای شعار عمل کرده اند. 

جهانگیری با اشاره به یکی از تصمیمات دولت تدبیر و امید برای بهبود وضعیت کشاورزان، تصریح کرد: کشاورزان در سال های گذشته وام ها و تسهیلاتی دریافت کرده بودند که توانایی بازپرداخت آن را نداشتند و دولت تدبیر و امید با همراهی مجلس شورای اسلامی تصمیمی اتخاذ کرد که کسانی که بدهی آنها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان بوده است فقط اصل بدهی خود را بپردازند و جرائم و سود تسهیلات آنها بخشوده شود و این امر باعث شد که اکنون بیش از ۱۵۰ هزار پرونده در این زمینه مختومه شده است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به دستاورد دیگر دولت یازدهم در بخش سلامت و اجرای طرح تحول نظام سلامت که منجر به رفع بخش زیادی از دغدغه های مردم در زمینه ی درمان شد، گفت: اجرای این طرح باعث شد که امروز هیچ ایرانی غیر از رنج بیماری، رنج دیگری ندارد و هزینه های درمان و بستری به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه باید هرچه سریعتر مسائل کاری و استخدامی ۳۳ هزار و ۵۰۰ دهیار مرتفع شود، گفت: دولت لایحه ی مربوط به این موضوع را تصویب کرده و امیدوارم شاهد حل مشکلات این عزیزان باشیم.

جهانگیری با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید در همه ی بخش ها کارهای بزرگی با وجود محدودیت های مالی انجام شده، خاطر نشان کرد: ماشین اقتصاد کشور تازه شروع به حرکت کرده و امیدوارم که این ماشین دوباره وارد دره نشود.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: باید رفاقت های سیاسی عمیق شود و همه ی فرزندان امام و رهبری دور هم جمع شوند و مهمترین پیام اقتصاد مقاومتی نیز این است که باید انسجام داخلی برای پیشرفت کشور به حد اعلا برسد.

وی افزود: حل مشکلات کشور نیازمند تصمیم گیری های عاقلانه و عالمانه و مدیران کارکشته است که سابقه ی عملکرد و مثبتی در کارنامه ی خود داشته باشند.

وزیر نیرو هم در این مراسم یکی از مشکلات اصلی کشور در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید را عدم برخورداری روستاها از آب مناسب دانست و گفت: در سال ۹۲ متوجه شدیم که چند سالی است که ردیفی در بودجه برای آبرسانی به روستاها گنجانده نشده و تنها مقادیر اندک و ناچیزی از اعتبارات استانی برای این موضوع هزینه می شود.

چیت چیان افزود: دولت تدبیر و امید در سال ۹۳ یک ردیف به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها در بودجه قرار داد و در سال ۹۴ و ۹۵ این روند صعودی ادامه یافت به گونه ای که در سال ۹۶ در قانون بودجه ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی پیش بینی شده است. 

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در برق رسانی اشاره و خاطر نشان کرد: وزارت نیرو در سال ۹۵ در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی متعهد شد که تا پایان سال روستاهای بالای ۱۰ خانوار برق دار شوند و امروز تمام این روستاها از نعمت برق برخوردار شده اند. 

گفتنی است در این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور از مدیران دست اندرکاران اجرای طرح های آبرسانی و برق رسانی به روستاها قدردانی شد.

 

نظر شما