نعمت زاده:

۱۲ هزار واحد صنعتی جدید راه اندازی کردیم/ واحدهای صنعتی بسته شده در دوران تحریم از کار افتاده‌اند

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ - ۱۵:۰۸:۳۰
کد خبر: ۵۵۶۶۶۶
۱۲ هزار واحد صنعتی جدید راه اندازی کردیم/ واحدهای صنعتی بسته شده در دوران تحریم از کار افتاده‌اند
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 12 هزار واحد صنعتی جدید هم راه اندازی کردیم. حدود 7 هزار طرح توسعه جدید را تکمیل و توسعه می دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اظهار کرد: به خاطر دارم در سال 92 که دست اندرکار انتخابات بودیم و در ستاد آقای روحانی مشغول بودیم، عده ای گمانه زنی می کردند که انتخابات به دور دوم می رسد اما ما می دانستیم که در همان دور اول پیروز خواهیم شد. امسال هم همینطور است. عده ای گمانه زنی می کنند که انتخابات به دور دوم می رسد اما چنین نخواهد شد.

وی ادامه داد: برداشت افراد و گمانه زنی ها می تواند متفاوت باشد. آنچه که مهم است تدبیر و خواست ملت بزرگ ما است و امیدواریم همه به صحنه بیایند. مقام معظم رهبری خود آقای رئیس جمهوری و همه بزرگان نظام بر ضرورت حضور و فعالیت مردم در پای صندوق های رای و انتخابات تاکید داشتند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: بعضی ها استدلال می آورند که ریاست جمهوری دو دوره ای خواهد بود پس لازم نیست که در چهار ساله دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنیم. من برداشتم غیر از این است. معتقدم که مردم باید در دور دوم هم فعالانه شرکت کنند امیدواریم بالای 65 تا 70 درصد مشارکت انتخاباتی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع تعطیلی واحدهای صنعتی که توسط برخی کاندیداها اعلام شده بود، گفت: اخیرا یکی از کاندیداهای محترم راجع به تعطیلی واحدهای صنعتی صحبت کرده است. آن‌چه که ما می‌دانیم براساس  آمار و ارقامی که در دست‌مان است و آمار اطلاعاتی و ارقامی که ماهانه و مستمر به دستمان می‌رسد این است که در شروع کار دولت حدود 12 هزار و 500 واحد متوقف شده داشتیم. ما توانستیم واحدهای راکد را مجددا راه‌اندازی کنیم و همچنین تسهیلاتی برای ایجاد واحدهای جدید ایجاد کنیم. تقریبا می‌شود گفت که امروز تعداد واحدهای فعال شده برابر است با همان تعداد واحدهای متوقف شده در گذشته.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: ما در بخش‌هایی چون فولاد،‌ صادرات داشتیم. وارداتی هم به همان میزان انجام داده‌ایم، اگر واحدهای صنعتی‌مان فعال نباشد این واردات و صادرات چطور صورت می‌گیرد؟ آمار دقیق داریم که در طول کمتر از چهار سال در شهرها و روستاها بیش از 19 هزار واحد صنعتی و طرح‌های توسعه رشد کرده است.

وی ادامه داد: 12 هزار واحد صنعتی جدید هم راه اندازی کردیم. حدود 7 هزار طرح توسعه جدید را تکمیل و توسعه می دهیم. ممکن است عده‌ای بگویند که وارد یک شهرک صنعتی شده و دیده‌اند که واحد صنعتی‌اش بسته است. باید به این دوستان گفت که واحدهای صنعتی بسته شده در دوران تحریم از کار افتاده‌اند و ما تلاش می‌کنیم تا مجدد آن‌ها را راه اندازی کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز